Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Snuppa på 3 mnd greier ikke sovne selv. Hun sovner alltid ved puppen eller når en av oss bærer henne rundt på armen eller hun får sove oppå oss. På kvelden går det greit å legge henne ved 20 tida. Vi prøver vise tydelig at det er kveld, dempet lys og lyd, bad, ny bleie og pysj og pupp i senga. Da er det bare å løfte henne over i senga hennes også sover hun til hun blir sulten igjen. Spiser ca hver 3-4 time også står vi opp mellom 8-11 ettersom hva vi skal den dagen. Hvis hu en sjelden gang våkner igjen når hun blir lagt så får hun kose litt med puppen igjen evt bært litt til hun slokner og da sovner hun som regel godt. Har prøvd å roe henne i senga, men det nytter liksom ikke, hun vil ha nærhet igjen. På dagen er det mye vanskeligere å sove. Igjen må det pupp eller byssing til og som oftest slår hun øya opp igjen 5 minutter etter hun ble lagt over i vogga. Hvis hun skal få sovet ett strekk må hun ligge på en av oss. Dette nytter jo ikke i lengden, men hva gjør vi når hun våkner igjen en stund etter hun ble lagt? Hun våkner ikke i det vi legger henne ned, men noen minutter etterpå. Hvordan skal vi gå fram for å lære henne å sovne? Hun trenger jo 2-4 dupper på dagen for ikke å bli overtrøtt så hun greier sove til natta igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 La henne få nærhet hvis det er det hun vil ha! Jeg lover deg at hun ikke blir bortskjemt av det, og det går faktisk over. Hun kommer ikke til å holde på slik til hun blir konfirmant. For meg høres det ut som din lille sover mye selvstendig, jeg hadde selv en som ikke sov uten å ligge inntil mammaen sin frem til fem måneders alder, som også nektet å ligge i vogna fordi det var for langt unna mamma....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Hun er 3mnd, er helt normalt at babyen våkner for nærhet og mat om natta. På dagen, prøv å legg henne før hun er stuptrøtt, også prøv å legg henne ned før hun sovner. Ellers er det ikke mye annet å gjøre. Skriker hun, så må du bare ta hun opp igjen, og legge henne ned når hun er rolig.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Ja, mat om natta er såklart helt greit, det skal hun få Men på dagen skulle jeg gjerne gjort litt annet enn å ha henne oppå meg når hun sover, for når hun er våken får jeg ikke gjort noe annet;) Vært praktisk om hun ville sove i vogna også når vi er borte på noe. Det nytter absolutt ikke å legge henne mens hun er våken... da bare vræler hun og lurer på hva i alle dager vi gjør med henne. Om hun ikke vræler så ligger hun og kikker en stund til hun vræler...sovner ikke... men det er mulig jeg ikke tar trøtt signalene tidlig nok da. Hun gjesper, gnur seg på nesa og i øynene og får rosa øyebryn, og da legger jeg henne (dvs da gir jeg henne pupp så hun får sove...) Er redd jeg "skjemmer" henne bort og vil slite med henne i flere år, og det er jo det bestemødrene hele tiden messer om også... De mener jo hun bør gråte seg i søvn alene...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Slike søvnperioder som dette endres etterhvert helt naturlig igjen. En 3mnd gammel baby blir ikke bortskjemt, og skal ikke gråte seg i søvn. Hun er altfor liten til å skjønne det. Håper du er klar over det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Ja, jeg lar henne aldri gråte lenge, jeg løper til med en gang hun gråter. Samboer også klager for at jeg løper for fort til. Det er ikke slik at jeg tar henne opp ved hver minste gnurk, men jeg kjenner lydene hennes og vet når hun må opp... Får håpe det er som du sier at det bedrer seg helt naturlig. Men det er slitsomt når begge bestemødrene hennes og sambo hele tiden klager på at jeg skjemmer henne bort og ødelegger søvnvanene hennes... (Jeg tør forresten ikke la noen av de tre være alene med henne da jeg vet hva de mener om skriking...)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Syns det høres ut som både dere og babyen har det som plommen i egget. Hun sover jo så fint og lenge når det er "natt", så jeg hadde fokusert på å gjøre mest mulig på kvelden når hun sover. På dagen kan det fungere med bæredings.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå