Gå til innhold

har dere søkt om permisjon\foreldrepenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, lurer på om noen av dere har søkt om foreldrepenger?

er det en bestemt tidsperiode man må\kan søke innen?

huff, er litt vanskelig å sette seg inn i alt syns jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man kan søke etter uke 26 =) Og da må du ha med en bekreftelse på termin fra endten lege eller jordmor. Så jeg må vente litt over en uke før jeg kan søke.

 

Men man burde søke så fort som mulig etter uke 26, da behandlingstiden kan ta helt opp til 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg har nå skaffet meg alle papirene, men er i uke 25 så skal sende dem inn neste uke.

 

Ting tar ofte lang tid, det opplevde vi ihvertfall forrige gang. Mannen min søkte om pappaperm nesten 8 uker på forhånd, og hadde ikke fått svar den dagen permisjonen hans skulle starte. Ringte NAV, og de sa at jada, det går nok greit, men du får svar i løpet av en uke eller to. Ganske håpløst å ikke vite før permisjonen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Til NAV trenger du ikke andre papirer enn søknaden og bekreftelse på termindato (tror jeg ihvertfall). Men har du fast jobb, så har sannsynligvis også bedriften din papirer du må fylle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det skal vel fylles ut papirer både til NAV og arbeidsplassen, uansett om man har jobb man skal tilbake i etterpå eller ikke. Arbeidsplassen skal ha refundert penger for permisjonen, og da skal begge søkes til. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknaden skal være inne 2 mnd før permisjon start! Er arbeidsgiver som skal ordne med papiret, men jeg fikk beskjed om å legge det med da jeg sendte det inn, men skreiv bare i skjemaet at arbeidsgiver sender det etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...