Gå til innhold

ett bleieskift i bhg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen flere som har barnehage hvor de bare har ett bleiskift om dagen? altså ca 11.00...og dersom ungen har bæsjet da.

jeg syns det er altfor lite. er jo ikke noe koselig å hente unger litt før 4 med en skikkelig tissevåt bleie. Og når de er ute, merker de sjeldent om mini har bæsjet:( er jo litt skeptisk til at de går med tissebleier nå som vi går mot vinter og minusgrader.

Er jeg helt urimelig og hønemor, dersom jeg tar opp at jeg synd det burde være ett skift til...feks 14.00??

Trenger innspill..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage skifter de ved behov, men minst 2-3 dager om dagen. Jeg har aldri opplevd å hente henne med fill bleie og hun har ikke hatt noe bleieutslett.

1 gang om dagen er ALT for lite. Ta det opp med barnehagen. Det ville jeg gjort.

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling, og vi har 2 faste skift om dagen. Ett skift rundt 11 og ett skift rundt 2. Utenom det skifter vi ved behov.

Du er ikke absolutt ikke urimelig hønemor. Høres skrekkelig rart ut at de bare har ett skift. Synes absolutt du skal ta det opp

Skrevet

Enig med deg!

Dette er nok en av grunnene for at jeg vil være hjemme med barna sålenge de bruker bleier/ikke kan si ifra om sine behov.

Skrevet

I vår barnehage har de to "standard" bleieskift, i tillegg til ved behov. Jenta vår går på potte også da, så da blir det evt færre bleieskift (i vår bhg skriver de opp alt av bleieskift og do/pottebesøk så vi foreldre kan se).

Vi henter ungen ca kl 14, og da skifter vi alltid bleien selv før vi drar hjem også, sånn for sikkerhets skyld.

Synes ikke du er hønemor, jenta vår hadde blitt fryktelig sår av bare et bleieskift (såfremt hun tisset/bæsjet seg ut da). Men jeg har jo også forståelse for at bhg ikke alltid greier ha full oversikt, og at det i noen tilfeller kan hende at de går med både tisse- og bæsjebleier en stund før det oppdages.

Skrevet

Nei ta det opp med avdelingen. Det synes jeg er helt greit at foreldre gir beskjed om.. Jeg beg i ny jobb for et par år siden, er ped leder og jeg tok opp dette med antall bleieskift for dag.. SÅ vi bytter minst to ganger for dag. helst 3...

Så ser ikke feil at du skal gi beskjed :)

Skrevet

I barnehagen til dattern min har de to faste skift, og de er også flinke til å skifte utenom dette ved behov.

Vet det fordi jeg sender med tre bleier i tursekken hennes, og ofte er alle tre borte når jeg henter.

Skrevet

I barnehagen jeg har mine unger så er det slik som anni 20.53 beskriver..

Skrevet

Tusen takk for innspill!

jeg har selv erfaring fra flere barnehager og har aldri vært borti bare ett fast skift nei. Trodde nesten jeg hørte feil når de fortalte det, men gjorde dessverre ikke det. Men ble bare så usikker siden dette er en veletablert barnehage med et godt voksent personale.

Men skal ta det opp i morgen, får jo helt vondt av minsten.

HI

Skrevet

Det høres merkelig ut. Det vanlige er jo 2 ganger, altså rundt måltidene lunsj og brød/frukt.

Ta det opp med god samvittighet!

Skrevet

Jobber på småbarn.

De barn som kommer 7-8 får bleier uansett kl 9. Så kjenner vi etter våte bleier på de andre når vi tar på ytterklær og skifter etter behov.

kl 1040 bleie skift på alle

kl 1340 bleie skift på alle.

kl 1540, kjenne etter tunge bleier og ta der det trengst.

DU må ta dette opp. barn spiser bedre når de kan sitte på stolen sin med Tørre bleier.

Dumeste jeg vet er b-hager som venter med bleieskift etter måltid tillfelle barna skal tisse mer i bleien.

yakk, tenk å sitte der med tissevåte bleier og skal spise god mat. Barna sitter da også mer urolige, og hva skjer da? de får unødvendig med skjenn og tilsnakk.

Skrevet

Jeg er vant med to skift om dagen der jeg har jobbet. En gang i 11tiden (før lunjs) og en gang i 2, halv 3tiden (før frukt) Hvis det er behov for flere bleieskift så får barna det. Og om vinteren sjekker vi alltid bleiene før vi går ut, både på formiddagen og ettermiddagen.

Kan ikke gå med samme bleie fra 11 til 4, høres ut som galskap.

Du får ta det opp med dem. De må endre på rutinene nå som vinteren kommer hvis de skal være ute på ettermiddagen. Kan ikke gå med våte bleier ute da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...