Gå til innhold

Dere som har barn på SFO, hvordan er mattilbudet der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter begynte på skolen og SFO i høst, og jeg må si jeg er skuffet over mattilbudet...

Det er pølser og pasta, pølser og potetstapp,pølser og pommes frites, pizza osv osv...

Dette er da ikke normal hverdagskost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket mattilbud? ;-) Her må de ha med seg mat selv, med unntak av fredager der de har vanlig smørelunsj. Kun ved spesielle anledninger (indianerfest, turdag i høstferien sov) lager de noe ekstra, og da blir det gjerne pizza og pølser ja.

Skrevet

Her er det mat både på skolen og SFO, og de får grove skiver med masse forskjellig pålegg, melk, frukt og yoghurt. Dette får de hver dag. Noen ganger har de gjerne tomatsuppe eller grøt (rundt jul), og av og til hotdog, men stort sett er det brødmat og det andre jeg skrev.

Skrevet

De tar med seg matboks med det foreldrene sender med.. .vanligvis brødskiver og frukt og sånn.

tror de av og til har varmmat, supper eller lignende. også har jeg kjent det lukter vafler der et par ganger.

Skrevet

Her er det en dag med brød, en dag med korn, en dag med suppe/enkel varmmat, en dag salatbar og en dag varmmat. Veldig fornøyd med absolutt alt på vår SFO. Her går absolutt alle 4.klassinger på SFO. Og det er ikke fordi de må, men fordi de vil. Tror dette er ganske unikt.

Skrevet

Mandag: Brødmat

Tirsdag: Brødmat

Onsdag: Havregryn

Torsdag: Brødmat

Fredag: Varm mat (pizza, hamburger, ostesmørbrød, lapskaus, fiskepinner - går på rundgang).

Helt ok synst jeg. Middag får dem jo hjemme. Og jeg kan velge om jeg heller vil sende med matpakke.

Skrevet

HMM Det er ikke lett og lage mat til mange barn.

PÅ vår SFO får de pasta, med saus, nuddler med grønnsaker, havregrøt, korn, tomatsuppe med pasta, brød og pålegg, fiskekaker med grønnsaker og potetmot, fiskkepinner

Grønnskalsuppe.

Skrevet

Ganse trasig. Én dag med varmmat, én dag med frokostblanding som corn flakes og honni korn, og tre dager med smøremåltid. Ser mange da forsyner seg med lyse knekkebrød. De velger mellom skive og knekkebrød.

Varmmåltidet er litt "enkelt" og stort sett lite næringsrikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...