Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg har i det siste sett at barnet mitt spiser, og hvis noe skjer at barnet mitt blir lei seg osv så bare spiser h.n.. I dag hadde barnet en sprent mage og klaget på magesmerter ved leggetid. Barnet er ganske kraftig også. Andre ganger hvis barnet er opptatt av noe eller er i farta så har h.n ikke tid til å spise... Vil jo helst ikke slanke min 3åring, men forstår at jeg her må sette foten ned...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Barnet spiste 3 store skiver og en yoghurt! HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg vet ikke om det er vanlig, men du bør kanskje snu trenden før det blir et problem. Du er den som bestemmer over hva som er i kjøleskapet, hva som serveres og hvor mye som serveres. Er barnet lei seg så serverer du mat som normalt og så finner du på andre ting som kan oppmuntre barnet. Lese en bok, pussle el. Og så bør du oppmuntre barnet til å snakke om det som er tungt og leit.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Ja, er det jeg tenker at nå bør jeg snu denne trenden før det er for sent. Barnet får ikke brus eller snop i ukedagene. Og egentlig kun 1 måltid hjemme hver dag som er sen middag etter barnehage. Men jeg merket at hvis barnet kjeder seg osv..så skal barnet plutselig spise mer, selv om det i utgangspunktet var mett og gikk fra bordet..... takk for råd!! hi
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Du skriver egentlig ikke så tydelig. Når trøstespiser barnet da? Jeg forstår at dette skjer når barnet er lei seg, men hva/hvorfor blir barnet trist? Er det sorg barnet bærer på? Det kan faktisk skje at småbarn trøstespiser. Selv har jeg en syltynn gutt på 4år som spiser når han kjeder seg og når han er trøtt. Ellers spiser han svært lite. Så mat og følelser henger sammen hos han iallefall. Du kan jo alltids gi barnet ditt sunn mat og være mer aktiv med henne i hverdagen. Alle mødre må jo lære våre barn hva som er en sunn hverdag.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Man vil jo ikke nekte barnet mat heller, men det er lov å begrense matinntaket. Du kan avlede og finne på andre ting. Om barnet kjeder seg så er aktivitete en god idè, både for å kurerer kjedsomheten og det er bra for helsa. Jeg sier ikke at du forer barnet og at du er kjedelig, altså Men prøv å vær litt kreativ på aktivitetsfronten og få barnet til å snakke om de tingene som er leit. 19:57
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Dersom hun/han ønsker mer mat, så kan du jo tilby frukt og ikke brød osv. Druer f.eks. er jo mest vann. En liten skål med oppkuttet frukt av forskjellige slag er i alle fall kjempepopulært her. Her i huset er det forøvrig ikke lov å småspise. Spiser til måltidene, og som regel blir det frukt til kvelds eller som dessert.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Huff nei ikke slik jeg mente det!! Altså det er småting, ta foreks at vi har spist frokost ferdig. Men så gidder ikke barnet leke med dukkene sine igjen, og vil plutselig spise mer!! Da tenker jeg at barnet egentlig var mett da det gikk fra bordet men vil spiser igjen kun fordi h.n kjeder seg. forstår dere? barnet bærer ikke på noen sorg, vi er aktive SLANKE mennesker som er mye ute. I helgene flere timer både lørdag og søndag Barnet får IKKE snop etc i ukedagene, kun ved bursdager etc. Er egentlig ikke det at barnet spiser så mye, men at barnet tyr til mat hvis det kjeder seg. Barnet er litt kraftig blitt, ganske stor mage..som h.n bemerker selv også... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå