Gå til innhold

Mobbing/utfrysning på jobb kan dette meldes til arbeidstilsynet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært flere episoder der " gamle" kjente på jobb har utsatt andre for triste episoder. Bl..annet i dag da en av de faste begynner og rope ut om påmelding til julebord, hun ene som var på vaktrommet ble ikke spurt i det hele tatt og hun ble naturlig nok veldig lei seg:( Orker ikke noen konfrontasjon med hun som sa dette så både jeg og den som ble utsatt lot saken ligge.

 

Men nå er jeg lei disse episodene som minner om både utfrysning og også mobbing.

Sjefen er på en hel masse møter for tiden så ikke lett og få tak i vedkommende:(

 

Hva bør jeg gjøre?? Får vondt i hele meg av og se på hvordan enkelte behandler sine kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville først prøvd å snakke ut om dette innad i kollegialet, gjerne med sjefen til stede. Kall inn til personalmøte. Det er best å prøve å løse slike ting på lavest mulig nivå

 

Hjelper ikke en slik oppvask så ville jeg gått høyere opp og etterhvert til arbeidstilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å snakke med lederen først, eventuelt verneombud, før jeg tok det oppover i systemet. Å gå rett til arbeidstilsynet uten å ha prøvd å løse problemet lokalt blir litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vikar, men hun som ble utsatt for denne hendelsen har et vikariat, og da bør man behandle henne som om hun er en del av arbeidstokken!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, vikarer blir gjerne det. Ekstravakter som bare jobber av og til blir ikke invitert der jeg jobber. Blir rett og slett for mange! Men de er med på lønningspils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...