Gå til innhold

ADVARSEL! FÅ IKKE BARN!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan faktisk bli arbeidsledig, ufør eller måtte gå ned i lønn en gang i fremtiden. Eller kanskje det ikke skjer, men får du ikke barn, risikerer du hvertfall ikke å ha dårlig råd MED barn over en periode. For har du dårlig råd og barn er du en dårlig forelder.

3 stk kjekke gutter settes herved ut for adopsjon, evt fosterfamilie. Legg ved selvangivelsen og kontoutskrifter for siste halvår sammen med søknaden og send meg. Lover å vurdere dere fortløpende og tar en avgjørelse innen helga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dum du er! Skjønner godt hva du sikter til, men det er jo ingen som mener at man ikke skal får barn før man er millionær - men det er lov å bruke hue og planlegge litt.

Tenker spesielt på en tråd som ble startet her inne hvor mor i huset har såååå lyst på et barn til - men økonomi, jobb og overskudd er ikke på plass.....men de har jo såååååå uendelig med kjærlighet å tilby!

Når man ikke har økonomien på stell i en alder av 38 og 45 år, tviler jeg på at det blir særlig bedre om ti år! Og uansett hvordan man vrir og vender på det, dårlig økonomi sliter på ethvert forhold! Det er dessverre sjelden nok med kjærlighet når man har to uker igjen til lønn og kontoen er bunnskrapt!

Skrevet

Jeg er dum? Hvorfor det? Uforutsette ting skjer, man kan ikke forberede seg på alt her i verden. Buffere kan gå tom om den er aldri så stor. Man kan ikke dømme folk nord og ned selvom økonomien hangler for en periode. Ingen ønsker å ha dårlig råd?

Skrevet

Veldig enig med deg 18.45!

Skrevet

Dum? Hvorfor det?

Synes det er dårlig gjort å antyde at folk er dårlige foreldre selv om økonomien ikke er på stell til enhver tid. Ting kan skje, og buffere, aldri så store kan gå tom. Man kan planlegge i alle ender, men har du opplevd at av og til blir ikke ting som du tenkte? Er det et fenomen du kanskje aldri har vært borti eller`

På samme måte er det dårlig gjort å kalle andre for dum.

Skrevet

Oi, nå var det noen som var såre her!!!

Men ok. La meg kontre deg:

FÅ BARN UANSETT!!

Med en gang du får mensen bør du begynne å knulle rundt med alle og enhver. Ikke bruk prevensjon! Ikke få deg jobb, sats heller på støtteordninger eller hjelp fra foreldre! Så snart du har født, begynn å ha sex igjen, gjerne med en annen mann enn sist gang så du får flere barn. Få så mange barn som mulig. La alle sammen sove på en stor madrass på jenterommet ditt, mens du inviterer nye fremmede menn oppi senga di. Lev av barnetrygd og andre stønader.

Ja, jeg overdriver veldig men det gjorde da jammen du og!

SELV OM folk prøver å gi råd til folk betyr ikke det at de sier noe stygt til deg. F.eks. jeg vil selv vente med å barn til jeg er ferdig å studere. Mora mi fikk meg da hun var student og faren min stakk fra henne og vi hadde kjempedårlig råd. JEg er veldig glad i mora mi, men hun har fått meg til å love at jeg skal bli ferdig med studiene før jeg får barn. Hun vil meg det beste. Jeg kjenner flere studenter som får barn, for de fleste går det bra. Men de er ofte avhengige av hjelp fra foreldre osv.

Herregud ikke vær så J****G SÅR!

Skrevet

Hehe, er jo selvsagt enig i at det lurt å ha ting på stell når man skal ha barn. Men det jeg mener er at om ting er helt perfekt når man velger å få barn, så KAN ting endre seg...

HI

Skrevet

Det er ikke å gi råd når man sier at da BURDE du IKKE fått barn da. I disse innleggene jeg sikter til er da barnet åpenbart født... Ingen retrettmulighet da, og det er ikke et råd. Det er en unødvendig og tåpelig kommentar, for de fleste her inne kan neppe unnvære barna sine om ting er slik eller sånn...

Skrevet

Nei, men de aller fleste klarer å se litt framover når det gjelder planlagte ting som skolegang osv.

Det er også mulig å ha uføreforsikring. Så det behøver ikke å gå galt økonomisk om man bare evner å se framover.

Jeg er selv uføretrygdet, og har faktisk god økonomi. Dette pga at jeg for sikkerhets skyld tegnet uføreforsikringer i god tid.

Før det har jeg tatt utdanning, og har hatt mange år i jobb.

Skrevet

Joda, men i min jobb som sykepleier har jeg også truffet mennesker som har blitt uføre og som har elendig økonomi og må bo på hybel, til tross for en tidligere godt betalt jobb.

Skrevet

Nettopp derfor er det viktig med uføreforsikring. Og når du også ser slike tilfeller gjennom jobben din, regner jeg med at du har forsikret deg forlengst!

Skrevet

Ikke alle får uføreforsikring!! Og for å sikre seg ved dødsfall, er det nok å være 10 kg for mye... (JADDA, man kan slanke seg, men det kan være grunne til at man ikke klarer å kvitte seg med 10 kg..)

Skrevet

Joda, men ikke alle får uføreforsikring. Jeg har, men mannen min fikk ikke, fordi han har EKSEM...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...