Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg mener at skal jeg gi en gave, så skal det være noe jeg vil gi bort. Aller helst vil jeg jo at mottaker skal like gaven også, men jeg vil jo ikke gi bort noe jeg selv ikke kan gå god for. Selv liker jeg å få ei flaske god vin, men jeg ville jo aldri ha ønsket meg dette av mine foreldre, da de ikke er glad i alkohol, og har et litt annet syn på det en meg. Jeg har svigerinner som kjøper inn gaver til ungene sine, så kan jeg bare gi henne penger, for å gjøre det lettere, sier hun... Det er ikke noe gøy, skal jeg gi gave har jeg lyst til å finne noe selv. Tar selvsagt hensyn til ønskelister, men finner jeg noe annet som jeg mener passer til personen, så kjøper jeg det. Bommer jeg, så er det kjipt, men desto gøyere når jeg treffer. Dessuten er det en gave. Man kan ikke forvente noe da:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Er det noe vits i å gi bort en gave som mottakeren kanskje ikke liker da? Det virker som om du kjøper gaver for å tilfredsstille ettellerannet behov du selv har. Kanskje svigerinnene dine sier de kan kjøpe gaver selv fordi du tidligere har bommet totalt på gavene? Det er nemlig fryktelit kjipt å sitte med en hel haug med søppel på julaften fordi giveren synes jeg absolutt trenger hvite heklede duker eller jesus-malerier på veggene.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 En hel haug med søppel......er det mulig å si sånt. Glad jeg ikke kjøper gave til deg......
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Jeg er litt enig med deg, HI. Det virker som mange har glemt at det heter ØNSKEliste og ikke BESTILLINGSliste (åh, som jeg skulle ønske at vi hadde fet skrift, kursiv eller understreking her inne!). Jeg har en svigerinne som ringer rundt før jul og sier: "Av dere så ønsker lillegutt seg 2.bok i knerten", og om jeg spør "hva mer har han på ønskelista?", så presiserer hun bare at det er bare det han ønsker seg av oss. Jeg kjøper stort sett noe annet, nesten på trass, til alle barna hennes, og stort sett så treffer jeg blink! Ungene er ihvertfall kjempeglade, mens mor av og til er litt muggen... Det er gøy å finne fram til gode gaver til folk, selv om det ikke står på ønskelisten, men det fordrer jo at man er observant, lydhør og at man anstrenger seg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå