Gå til innhold

Hva får dere til å drikke?


bittelille_persille

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske vanskelig for å få i meg drikke for tiden. Og får jeg ikke i meg nok drikke, blir jeg enda kvalmere. Det er en ond sirkel, rett og slett.

 

Vann kommer rett opp igjen. Det gjelder alle former for vann. Med bobler, uten bobler eller te. Melk går greit sammen med mat, men er ikke så lett å drikke i lengden. Eplejuice går i små mengder, men jeg kan ikke drikke meg utørst på det... Jeg er tørst, og helt tørr i munnen, men blir så kvalm av å drikke mer. Det som fungerer best nå er appelsinjuice. Men er det noe bra å drikke store mengder appelsinjuice i en måned? Det er jo masse sukker og veldig surt for magen.

 

Er det noen som har noen forslag eller tips? Hvordan får dere i dere væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det akkurat som deg i mange mnd nå. Veldig frustrerende og som du skriver en ond sirkel. Lenge kom vann bare rett opp igjen. Nå er jeg i uke 37 og det eneste som fungerer nå er omtrent iskaldt vann. (Men det MÅ være iskaldt). I flere mnd var saft det eneste jeg kunne drikke. Gøy Fruktfest var det eneste jeg fikk i meg.

 

Har vært kvalm og spysjuk siden jeg var i uke 6, så har forsøkt å drikke det meste underveis...

 

Juice fikk jeg for mye syre av, vann ble jeg kalm av. Kullsyre funket dårlig. Har egentlig ingen gode tips. Forsøk alt!

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var lenge å være syk!

 

Jeg får krype til korset og drikke saft og juice. Jeg tror faktisk ikke jeg har noe valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det sånn. Har ikke kastet opp vann, bare blitt veldig, veldig kvalm. Har du prøvd å suge på isbiter. Små isbiter. Store fremkaller fort brekninger. Eventuelt drikke vann med masse is. Eller uttynna eplejuice med masse is. Min erfaring er at kald drikke er enklere å få ned. Syns ikke du skal tenke på at det kan være mye sukker i appelsinjuice. Drikk det du klarer å få ned.

 

Legen min sa at jeg skulle prøve å unngå det som gjorde det verre og få i meg deg jeg kunne, om det så ble litt usunt og ensformig en periode.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har sverget til appelsinsaft. Kan det være noe for deg? Det er greit å drikke og faktisk greit å kaste opp (hvis det er noe som er greit å kaste opp). Jeg sliter ennå i uke 24 og er sykemeldt pga det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere kan prøve smoothie?? Da får man i seg væske og næring i tillegg :) Kast oppi bær, naturell yoghurt og eple jus. Er dehydrert selv...huden er rød og tørr og leppene er hvite og sprekker. Har faktisk ikke prøvd smoothie selv, men har fantasert om det mange ganger. Saken er at jeg ikke klarer å komme meg opp av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

i begynnelsen av svangerskapet funket kun iskald vann- deretter drakk jeg kun q-sjokolademelk. klarte ikke spise noe, så drakk 1 til 1,5 liter q-sjokolademelk å en halv bødskive til mat pr dag. annen sjokolademelk kunne jeg ikke drikke å den måtte være kald. kun loff med dansk gredda ost. litt på sommeren kunne jeg spise det innerste i en melon. nei,fytti. stakkars dere. tenker på dere med ekstremt svangerskapskvalme som ikke klarer å stå på beina og kan tenke tanken å kjøre bil å spy av tanken. men tiden tar slutt å et vidunder i ermene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også svært kvalm, til over halveis i svangerskapet. Jeg blandet Bris med mangosmak halvt om halvt med enten eple eller appelsinjuice. Bris og eplejuice sammen smaker mozell:)

 

Håper kvalmen gir seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, det er verre å få i seg drikke enn mat til tider. Jeg spiste mye frukt, ananas var veldig godt, masse væske i det, og i melon. Ellers spiste jeg mye saftis (Sun-lolly anbefales!!) og drakk mye solrik eller kuli. Ikke sikkert det funker for deg, men håper hvertfall at dette var til hjelp.

 

Jeg blir fortsatt kvalm av de fleste drikkene, men nå funker heldigvis vann igjen, så det kan hende det verste går over hos deg og etterhvert, krysser fingrene for det! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er kjempe tørts hele tiden, så jeg drikker flere liter vann pr dag. Synes det er kjempe godt med et stort glass iskaldt vann med isbiter. Andre ting som brus osv stiller liksom ikke tørsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg blandet farris (klarte bare naturell) med eplejuice og rørte ut noe av kulsyren.

Fælt å ha det slik. Håper det går over snart.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker iste, med MASSE isbiter. Er pgså ekstremt kvalm pg alt hatt en tur åå sjukehuset for det. Fått beskjed om å drite i hva jeg får i meg, så lenge det er noe. Så sånn billig iste dem har i toliters kartonger på ica funker godt, men kun med isbiter, og jeg må ha sugerør. Lettere å drikke av, da jeg ligger mye... Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...