Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Var på apoteket og leverte en resept. Når den ansatte kom med tablettene så var det ikke det som stod på resepten. Ja det var tilsvarendr medisiner, men har dårlig erfaring å få tilsvarende preparater. Jeg skal ha det som står på resepten, ikke noe annet. Sa pent at jeg skal ha det som står på resepten. Nei det gikk ikke for de hadde fått beskjed om at de skal selge de tilsvarende produktene. Nei takk sa jeg og gjentok på en høflig måte at jeg skal ha det som legen har foreskrevet. Hun ble da veldig snurt og svarte at det ikke var sikkert at de hadde produktet inne. Nei det greit sa jeg da men da skal jeg ikke ha noe. Javel da jeg skal se etter sa hun, og kom tilbake med det jeg skulle ha. Mens hun høylytt klaget over hvor vanskelig jeg var. Jeg synes jo at hun kunne spurt om jeg ønsket et tilsvarende prepart eller ei før hun bare bestemte seg for hva jeg skulle ha. Jeg synes jo egentlig at jeg som kunde har rett til å bestemme om jeg ønsker orginal produktet eller om jeg vil ha tilsvarende produkt. Men jeg er kanskje bare en vansklig kunde.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Her, på det lokale apoteket, spør de alltid. Skulle bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Altså, de har plikt til å tilby tilsvarende preparater KUN fordi de er billigere. Så folk kan velge om de vil bruke mer penger på "original" medisin, eller mindre penger på tilsvarende. Om du vil kaste mere penger ut av lommeboka, er ditt eget valg som kunde, og de har ingen rett til å bestemme for deg uten å gi deg beskjed. For ei rar kjerring som er ansatt på det apoteket.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Hjelpes, hun behøver jo ikke være så påståelig og stå på sitt! De bruker å presse på med generisk skifte men det skal være et tilbud og ikke tvang. For selv om det tilsynelatende er helt like produkter så er det mange som opplever forskjell og da må kunden få lov til å si at nei, jeg vil ha det legen foreskrev faktisk! Du gjorde helt rett i å true med å gå et annet sted hvis de ikke har det du skal ha eller ikke vil tilby deg det så er det nettopp det man skal gjøre; gå et annet sted!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Har flere ganger blitt spurt om jeg ønsker et tilsvarende preparat som er rimeligere, men aldri fått det dyttet på meg på denne måten. Hadde skrevet en mail og spurt om det er greit for dem om kassereren i dagligvaren bytter ut Tine melken med Q-melk, Bakers kneip med First Price kneip og Coca Cola med Pepsi når de handler. En ting er å spørre, men å gjøre det på den måten OG furte etterpå er å dra det litt for langt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Må jo si at jeg ble en smule paff. Greit at de helst skal selge produkter de tjener mer på og som kanskje er billigere for kundene. Men man spør da virkelig først og ikke bare turer i vei. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 En mail var ikke dumt, er greit at de bahandler sine kunder på en høflig og pen måte. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Det er også et faktum at selv om en medisin er generisk lik den du har fått resept på, så kan det være forskjeller. For eksempel kan det være annen type fyllstoff, annen type konservering eller annen type fargestoff. Og noen mennesker er faktisk allergiske. Coctaileffekten av de ulike stoffene kan også gi en uventet eller utilsiktet virkning.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Mail er sendt så får vi se om jeg får noe svar.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 De skal spørre, de skal ikke ta det billigere produktet. De spør meg hver gang når jeg skal hente mine, og jeg har takket ja en gang desverre. Reagerte skikkelig på de, legen fant ut at jeg reagerte på ett eller annet stoff som er i de. Så etter en pille var jeg sengeliggende noen dager, så nå tørr jeg ikke takke ja til billigere produkter. Så hadde noen prøvd seg slik med meg hadde det blitt månelyst. Av og til er det andre som henter min resept, og hadde de gitt meg ett annet produkt da, så måtte jeg av og til gå lenge uten å få medisin siden jeg ikke har mulighet til å komme meg ned alltid. (har ikke mulighet til å få ny resept før min medisin begynner å bli tom heller... )
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Samme apotek er nå på forsiden av www.rb.no pga utlevering av gammel medisin. Virker ikke som om de har helt kontroll. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Jeg bruker en reseptbelagt pille med trekant og fikk et søsterprodukt forje gang og de virket ikke. tok pakken med tillegen og og fikk ny resept hvor han skrev at det ikke skal byttes.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Ojsann.. kanskje du skal tipse rb.no du også da, for å vise at det er flere hendelser på samme apotek...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 Burde nok det men har ikke noe behov for å stå frem i avisen. Har en eksmann som ikke er helt god. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå