Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Virker som om de fleste storkoser seg når de er sammen med ungene sine. De kooooser seg i helgene, kooooser seg på tur, koooooser seg med koooosedag osv. Vel, stort sett har jeg det også fint med ungene, men sannheten er at om vi f.eks drar på tur er det alltid en som sutrer, ikke vil gå, legger seg ned eller griner. Krangler gjør de også. Vi har liksom aldri en HEL fin aktivitet, og det er frustrerende! Vet ikke om min familie er unormal eller om andre er flinkere til å fokusere på bare det knirkefrie?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Sånn er det her også, alltid er det et eller annet, så selv om vi har det koselig og gøy, så er det ikke bare kooooooos, nei! Nå er de ganske små enda(4 år og 21 mnd), så det blir nok litt lettere når de blir noen år større.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Så lenge vi gjør tingene på barnas premisser, så pleier vi å virkelig kose oss:) Kanskje fokuseringen er litt feil innimellom? (ikke negativt ment) men at du kanskje ser veldig negativt på den ene tingen som skjedde, men så var det i forkant 2 herlige timer uten noe gale?!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Kan ikke si det er så mye kos her hjemme heller, skriking, sutring, krangling og spetakel. Det som du hører på bl.a facebook er bare selvskryt og overdrevet tull. Jeg er en av dem som sier sannheten høyt, og det er ikke alle som takler det like godt nei. Å ha små unger er til tider og i perioder totalt pyton.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Det SKAL være sånn:o) Men så husker man bare det gode...Vi går på en smell hver ferdag.:Da drar vi i svømmehallen. Barna ELSKER. det,- men hver gang er det styr før vi kommer oss i vei..Barna er trette etter lang uke samtidig som de er gira på det som skal skje..Mye rop, kjeft og gråting før vi kommer oss i vei. Så krangles det i bilen,- men så er vi fremme og alt er ok, til vi skal OPP av bassenget og hjem, og de ikke vil det ) Men så roer ting seg, vi kjører hjem,l ager taco, koser oss, kinderegg og popcorn til barna etterpå og resten av kvelden er bare deilig rolig for alle mann:o)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Tro meg HI..slik er det for de fleste med flere en 1 barn allefall!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Haha. Både jeg og min mann snakker ofte om at vi drømmer om den dagen ungene er store og flytter ut og vi får fred!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Ja, jeg tror og det er slik for alle, HI. Barna dine koser seg nok selv om det blir noe sutring. Men de kommer til å huske de kosestundene som koslige. Selv om det blir slitsomt for deg.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Åh, så deilig å høre at andre har det slik også! Ønsker jo ikke all den griningen på andre folk, men glad det ikke bare er mine unger som er kranglete og tverre. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 eg fokuserer ihvertfall på det positive. Om jenta i den verste trassalderen legger seg ned og griner så lar jeg ikke det ødelegge resten av dagen. Tenker heller at hun snart blir ferdig med trassingen og at jeg sitter igjen med flaue minner som jeg en dag skal fortelle til henne...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Vi koser oss veldig ofte, men hun trasser lite og så har jeg bare henne. Kan tenke meg at det er litt verre med trass og når man har flere.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Er ille når de er slitne, noe mine tvillinger på 2 år er etter bhg. Har en 5 åring også, så ofte jeg er utslitt på kveldene. Blir sliten av sutring og mas:(
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 jeg er det noe som irriterer meg er det alle som snakker om hvor <3kooooos<3 alt er på FB. skrytete ekle kvalmende sukkersøte statusoppdateringer!!! FYsj og fy Hehe ,sorry, måtte bare få det ut
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 Vi koser oss på tur selv om det er mange branner å slukke på veien. Ikke bare bare å gå tur i terrenget med en på 2mnd. en på 3 og en på 4.5 år, men det er faktisk koselig når det ikke er noe trøbbel. Men det er alltid noe i løpet av aktiviteten, og det er det for de aller fleste.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 Sånn er det for alle tror jeg. Men det er vel noe med at når man f.eks har vært ute på tur, og kommer hjem. Så sitter man igjen med en helhetsfølelse at at man har hatt en fin tur, til tross for at det har vært sutring og krangling. At kosen veier opp for det mindre koslige kanskje?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #16 Skrevet 2. november 2011 Sånn er det her også i perioder. Noen ganger er alt bare fryd og vi koser oss en hel dag og andre ganger er det sutring, klaging, vil ikke ditt og datt fra ende til annen. Ofte er det sånn at det er totalt kaos med mas og styr før vi kommer oss ut av døra. Jenta vil ikke kle på seg og sutrer. Men når vi først har kommet oss avgårde så er det nesten alltid hyggelig! Selv på en veldig dårlig dag kan det bli en flott tur i skogen!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #17 Skrevet 2. november 2011 Hos oss er generelt helgeturene veldig koselige, men det er av og til et sant helvete å komme seg avgårde med unger, matpakker, skiftetøy osv osv. Da blir det mye sutring, skriking, masing, kjefting, og stemningen kan være ganske amper. Og dersom kjøreturen blir for lang er det slitsomt, 3 barn sitter som sitter for tett i baksetet og vil plukke på hverandre. Alternativet til aktiviteter med ungene i helgene er jo å være hjemme hele dagen, og her er det det samme som katastrofe - krangel og spetakkel.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #18 Skrevet 2. november 2011 Ser også at mange koser seg hjemme med ungene når de skal ha fri fra barnehagen osv.. Gjelder ikke her Hater å aktivisere en treåring konstant.. Helgene er turbulente, med trassing og mye mer.. Og jeg har bare en som jeg er alene med! Kanke forestille meg hvordan flerbarnsforeldre har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå