Gå til innhold

Hvor lenge er det normalt at far dusjer sammen med datteren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ikke hvor lenge per dusj, men hvor lenge i forhold til barnets alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt, men det faller seg vel unaturlig på et eller annet tidpunkt.

Seksåringen min fikk beskjed om å ta en rask dusj i dag tidlig og da gadd hun ikke vente til pappan var ferdig for å si det sånn.

Skrevet

Tror han sluttet med det rett før hun fylte 4 år.

Skrevet

Oki, takk.

Datteren min fortalte meg at hun og pappaen alltid dusjet sammen når hun var hos han, fordi hun ikke ville dusje aleine. Hos meg dusjer hun aleine, uten tull, sitter gjerne å synger i dusjen hjemme.

Datteren min er 3 år, men oppfører seg mest som om hun er 4/5 ( sies i Bhg og).

Jeg bare følte meg litt usikker...

Tonje.

Skrevet

Burde vel slutte når hun kommer i puberteten, men inntil da er det greit så lenge det føles naturlig for dem.

Skrevet

Jeg tenker til omkring 4 års alderen.

Mannen min har faktisk aldri dusjet sammen med datteren vår, enda hun kun er 2 år. Han bader henne selvsagt, men sier at dusjen vil han ha for seg selv;)

Skrevet

Syns ikke det er noe unormalt i det hele tatt! Min som snart er seks år vil helst dusje sammen med meg eller pappaen. Jeg vil gjerne ha litt privatliv i dusjen, så jeg sier som regel nei, men pappaen dusjer sammen barnet. Synes ikke det er unormal eller rart i det hele tatt.

Skrevet

Vi er nakne foran hverandre på badet alle sammen. Eldste er 9. Regner med hun sier ifra om hun vil ha privat tid på badet. Har ikke vært noe problem så langt. Spørs vel egentlig hvor stor åpenhet det er om kropp og nakenhet i familien.

Skrevet

Vi er ikke i dusjen sammen, det ville blitt litt trangt

Skrevet

Min mann har vel aldri dusjet sammen med jenta vår, men om han hadde gjort det, så kommer vel begge til et punkt det det ikke føles helt greit lengre. Om jenta di er 3 år, så kan vel dette være naturlig i noen år til.

Skrevet

Dette har jeg også undret på. Vår datter er 4 og dusjer fremdeles med pappa eller mamma. Men også alene.

Men jeg regner med det på ett eller annet tidspunkt melder seg selv at det ikke er greit for henne eller for pappan at de dusjer sammen. Foreløpig går det greit. Merkelig nok synes hun mammas kropp er mer spennende enn pappan. Spør om de merkeligste ting og sammenligner seg selv og meg.

Det er litt morsomt for når hun ser pappan naken, sender hun han et slags sympatiblikk : Uff, stakkars deg som må ha den "dingeldangelen" hengende der ;-) Heheh :)

Fremdeles tenker jeg på Trond Wiggo Torgersen , som fortalte ( i et show, tv-program ol ) at han dusjet med datteren sin helt til hun tok tak i tissen hans og skulle bruke den som mikrofon. Da ble det brått slutt på dusjingen sammen der. Jeg syntes det var bra av han å si det høyt, tror det fjernet mange steiner på skuldrene til fortvilte fedre rundtomkring.

Skrevet

haha, ikke rart det ble slutt på å dusje sammen da ;)

Skrevet

Jeg synes at man kan fortsette å dusje/bade sammen med barn av det motsatte kjønn også etter treårsalderen, men da er det greit å ha på seg en badebukse/bikinitruse.. Vet om familier som bader sammen i badekaret/ boblebadet med badetøy på.

Skrevet

Akkurat så lenge som det er naturlig for barnet, når barnet ikke lengre vil ha med noen i dusjen da skal det få være alene.

Men det vrøvlet om at foreldre og barn skal ha på seg badebukse i dusjen fordi at barnet er fylt tre er jo helt sykt!

Snakk om å lage issues og forvridde forestillinger om kjønn!

Jeg er strax 30 år og har alltid vært naken med mine foreldre på badet, til og med min stefar som er som min andre pappa.

Det har alltid vært naturlig, sikkert for at mine foreldre aldri har laget en sak om/rundt det.

Jeg kommer ikke til å lage forestillinger for mine barn om at det er rart å være naken sammen uavhengig av kjønn og alder, når/hvis mine barn vil være private på badet så skal de få bestemme det.

Skrevet

Det bør vel slutte før barnet når puberteten, men pga samfunnets reaksjon på fedre og døtre nakne sammen, er det best å stoppe tidligere. Kanskje ved skolestart.

Skrevet

rart det der at om far og datter dusjer sammen er det noe å heve øyenbrynene for, mens det at mor og sønn dusjer sammen ikke blir sett på som upassende.

Skrevet

Aner ikke, men her i huset hender det at pappaen tar et bad sammen med barna som nå er 7 og 3 år.

Skrevet

Jeg må ha dusjet med pappaen min til jeg var 7-8 år gammel. Mamma sier at det sluttet da jeg spurte pappa: "Ble jeg laget med den der? Hvordan passet jeg inni der da?" ,-)

Skrevet

Tja, jeg badet med faren min og søsken til jeg sikkert var 9 år, etter det ble det slutt. ;) Badet riktignok med lillebror til jeg ble rundt 12, så her var det lenge. Det ble unaturlig når jeg ble litt mer voksen og bevisst på det å være naken osv. (som sagt rundt ni år), før det var det bare koselig. Ikke noe galt i det.

Skrevet

har ikke noe imot de som har de slik i sine hjem, men jeg føler selv at det blir feil og mannen min er vel enig og ville ikke dusjet med datteren sin i det heletatt. kanskje i de første årene, etter det blir det vel far med på badingen men ikke naken og delaktig i badingen.

Skrevet

Det er ikke unaturlig for verken meg eller mannen å dusje eller bade sammen med barna våre. Vi har en femåring og en fireåring.

Skrevet

Vet ikke helt det med fedre, da jeg er alene. Men tenker at det blir det samme som med mødre.

I går vasket jeg håret til min 10-åring da hun badet. Hun orket ikke(syk), og eier ikke sjenanse overfor meg som naken. Så da gjorde jeg det, og dusjet av all såpe på kroppen etterpå. Så tørket hun seg selv.Hun har reservasjoner overfor storebror, da. Da dekker hun seg til med teppe eller klær. DET liker hun ikke. Så jeg ser hun har naturlige grenser.

Hun ser meg naken når det faller seg sånn, og jeg ønsker å overføre til mine barn at kropp er kropp, og ikke noe hemmelig og skjult. Min eldste trekker seg unna, og vil heller ikke at jeg skal se han naken. Men han er snart voksen :) Det er ikke mange årene siden han kom inn når jeg satt på do, bare for å spørre om noe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...