Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Sitter og småflirer for meg selv når jeg leser slike bekymrede kommentarer som at "barna kanskje kan bli for mye for besteforeldrene, spesielt hvis de er aktive". Ærlig talt. Besteforeldre i dag er ikke fossiler. Besteforeldre i dag er ofte på samme alder som noen av de eldste foreldrene, og har dessuten som regel utmerket kompetanse på de å oppdra/passe/se etter barn. Får en følelse av at mange her inne ser for seg bestemor som en skjelvende, sokkestrikkende, tannløs gammel kjerring som hverken hører eller ser, når faktum er at de fleste bestemødre er karrierekvinner i sin beste alder som egentlig har det for travelt med sitt eget liv til å være bestemor.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Mamma fikk meg veeldig tidlig.. ( 15 år. ) Hun er nå 45 år gammel og er en sprek mormor til en liten tass på 2 år. Hun elsker å være sammen med han og reiser ofte langt for å være med han. Hun har en 100% stilling som faglærer på vgs og trener 5 ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 12.09: Akkurat det jeg mener! Er ikke som bestemødre før i tiden! HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Det stemmer nok i mange tilfeller, men ikke i alle. Jeg syns en bestemor skal være skjelvende, sokkestrikken, kansje ikke tannløs da, men en søt gammel kjerring som gir barna snop i all hemmelighet og som ikke har det for travelt til å være bestemor. Heldigvis så er det slike bestemødre min datter har
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 For noen, så. Min mor, altså barnas bestemor, har uføretrygd pga psykiske problemer, og de problemene har hun hatt siden jeg var liten. Hun har hatt nok med å komme seg opp om mårningen(formiddagen) og handle og laga middag, oppdragelse og oppfølging av oss barna ble vel mer eller mindre overlatt til pappa, og han hadde stort sett nok med å passe sine egne saker, så jeg har funnet ut av livet på egen hånd for det meste. Har blitt kjørt, henta, betalt for og aldri manglet noe materialistisk, men sånn ellers gikk jeg vel for brød og kaldt vann. Mine foreldre evner ikke å ordentlig kunne ta seg av barna mine, de kan leke med de de få gangene de er på besøk(bor på andre kanten av landet), men kunne aldri latt dem ha de alene ei helg f.eks, både pga helsa dems og at de ikke er på vakt, for dem ER barna for mye. Samme med svigers. Svigermor er mest opptatt av seg selv og svigerfar gjør så godt han kan men han glemmer at han må passe på og tenker ihvertfall ikke på sånt som mat, bleier o.l. Han kan si "ja, jeg skal se etter henne mens du er på do", og 2 minutter etterpå sitter han med pc'n og prøver å opprette mailkonto, og minstemor er på vei opp den lange, bratte trappa ute i yttergangen helt alene, møter henne da jeg skal gå ned trappa etter å ha vært på do..." (da var hun 1 år)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg er glad sønnen min har en sprek 45 åring til mormor jeg Hun er aldri for travel til å være med han selv om hun er i full jobb og har et sosialt liv. Hun tar han med på mye morsomt, svømmehallen, lekeland, skogsturer o.l er kjempe glad for at hun ikke er en sliten gammel dame i en ørelappstol
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Bestemødrene til gutten min er kjempespreke damer på 48 og 50 år. Begge jobber 100% og elsker å reise rundt. Men likevel har de det gode bestemor-kjennetegnet De lager god mat fra bunnen av, baker mye og det lukter alltid godt hjemme hos de. De strikker nydelige klær til gutten min, alt fra festdrakter, lusekofter, gode ullsokker og vanter. De leser eventyr, synger sanger og rim og regler. Dette ELSKER de. De elsker også å gå ut på tur i alt slags vær. Barnet mitt kan ikke få det bedre
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Sønnen min har ett sett av hver, gamle besteforeldre hvor han får ordentlige middager og sitte på fanget og høre eventyr, men og de er gamle nok til å være foreldrene til det andre besteforeldreparet (svigers) Nå skal det sies at svigermor hverken er noen karrierekvinne, eller trener, men hun er sprek, har langt blondt hår, og leker aktivt med småtten. Så her har vi et par av hver motpol
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Fint at mange har den opplevelsen som du HI, men det er veldig mange det ikke er slik for. Både min mor og svigermor fikk meg og sambo som siste barn og var da ikke helt unge. Vi har slitt med å få barn i mange år og er derfor over 30 nå og har fått vår første nå. Da sier det seg selv at besteforeldre blir litt oppi åra. Vet det er veldig mange med oss som har det sånn.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Alder har lite med saken å gjøre. Her er de mest interesserte og aktive besteforeldrene i midten av 60-årene; de har barna fast på overnatting 1 weekend per måned, og kommer ofte og er barnevakter (de tilbyr seg selv). Det andre besteforeldresettet er i midten av 50-årene, og gidder så vidt å komme på bursdager. Og de bor mye nærmere enn det andre besteforeldreparet!
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Vi har et variert utvalg av beste- og oldeforeldre! Min mor er 52, jobber fullt som hjelpepleier, trener en del og liker å reise på ferieturer med mannen sin, men prøver å fordele noen små "fritimer" på barnebarna (7 stk der 6 er mellom 0 og 4 år) Min far er snart 59 og bonde. Han arbeider omtrent døgnet rundt, og ser ikke ungene så ofte. Vi prøver å innom der når vi er på farten, og min eldste (snart 11), kan være der p åovernatting og sånn, for han kan være med ute for å "arbeide". Kjæresten til pappa stiller som barnevakt innimellom. Svigermor er 49 (tror jeg), og hun er også bonde uten tid til ungene. Svigerfar er noenogfemti, har veldig lite kontakt. Besteforeldrene til min eldste er midt på seksti begge to, og pensjonister. De stiller mer enn gjerne opp for alle ungene, og bestefar ser på fotballkamper, mens bestemor strikker sokker, kjoler og hårbånd til ungene! (gammeldagse besteforeldre der serru!) Besteforeldrene til min mann er også midt i 60 årene (begynner tidlig i den slekta..) men de har heller ikke tid til ungene til tross for at de er pensjonister. Han orker ikke, og hun baker, slakter og gud vet hva hele tiden. Mine bestemødre er over 80, og der har vi ei sokkestrikkende oldemor på 82, som gjerne tar seg tid til å prate/kose med ungene, men som ikke er så god i beina lengre. OG ei oldemor på 81, som baker lefse og flattbrød i stor skala, går lange trimturer omtrent hver dag, sykler på butikken et par ganger i uka (6 km tur retur), OG tar seg tid til å passe oldebarn om det trengs!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Besteforeldrene før i tiden var sjeldent så gamle de heller. Man fikk som regel ikke barn så mye senere den gangen heller. Tror en del forveksler besteforeldrene med oldeforeldrene i gamle dager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Min far er 74 og min mor 60. Begge er i halv jobb, aktive i organisasjoner, tar med ungene på ski eller fotturer, på teater og kino mm. Man er ikke noe fosil selv om man har pasert 70, det er bare litt større fare for å bli syk.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 hær er mamman min 41 år (pappa er like gammel) og mormor til en på 2år og 3 (snart 4 mnd) og en på 2 mnd (i går) på fredag kommer pappan min og henter eldsten, de skal låne han frem til søndag. gutten vår elsker å være der, og de herjer, leker og får full oppmerksomhet av begge besteforeldra mens han er der (og min søsters datter er der hverdag men mamman sin hun er 1 mnd og 15 dager i dag) svigers er like gamle som mine besteforeldre. (59-63år) så der har de ikke vært noe uten at vi foreldre er der. men alle untatt min mormor jobber, så er ikke ofte de passer. men er veldig kos når han får være der alene
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 Vel, både mine foreldre og svigers nærmer seg 70, og er dermed "oppi åra". Men likevel er alle tilstedeværende og nære besteforeldre, som liker å være med barnebarna. Mine foreldre er dessuten pensjonister, og jenta vår er deres eneste barnebarn. De bor også i gangavstand fra oss, og elsker å ha barnebarnet på besøk. De er ikke helt friske fysisk, men begge hevder at de har mindre smerter og har det bedre når de er med jentungen, da får de noe annet å tenke på. Her går det i både leking, turer, kos, baking og "bortskjemming" i skjønn forening. Så her er det ikke noe problem med at vi sliter dem ut, det er de som spør etter barnebarnet sitt og VIL ha besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå