Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Vi har en gutt på 3,5 år som veier 21kg,helt normal høyde.. Han er ikke tykk, men kompakt og litt lubben må kunne si. Såvidt jeg klarer løfte han etter hvert.. Det utrolige er at han spiser nesten ikke godteri, drikker vann ist.for saft, spiser godt med middag inklusiv grønnsaker, salat og spiser det meste av frukt. Bare sunt pålegg.. Altså en fryd i matveien og et veldig sunt kosthold, Eldstegutten vår var vi ikke så flink med i matveien,men han er tynn og slank..ikke et gram for mye Merkelig det virker faktisk som 3åringen vår blir tyngre og tyngre for hver dag,lurer på om vi må ta kontakt med helsestasjonen...? Kan jo også ta med at han er i full vigør i barnehagen hver dag, skorter altså ikke på fysisk aktivitet heller.... Merkelig....begynner å lure på om det kan være noe som ikke er i balanse her..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 det handler ikke bare om man spiser sunt eller ikke, men om hvor mye man spiser totalt + om man beveger nok på seg. Noen spiser usunt men ikke så mye, og er tynne. Andre spiser supersunt men spiser mye mat og blir tykke
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 få sjekket stoffskiftet!! for hvis han er aktiv som en 3åring skal være å spiser normalt, så kan det hende noe er i ubalanse ja..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Det handler jo litt om mengden han spiser også Veldig bra at han spiser sunt, mye lettere å gå ned på mengden mat, enn å endre hele kostholdet:) Jeg har det omvendt, hun spiser lite, og ikke kjempesunt. Kan hun ikke ha det jeg lager, så spiser hun ikke. Hun er heldigvis glad i frukt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå