Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Eller bør de drikke te er vel bedre å spørre om Eller er det mye koffein og sånne ting i? Snakker om vanlig earl grey (?) te.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 det er en god del koffein i te ja. Jeg gir ikke mine små barn te, men de store får en kopp i ny og ne
Underveis --> Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Junior på 2 1/2 er glad i te. Får den vi drikker (PG tips), iblandet melk, for da blir den fortere kald ;-) Er ikke en daglig foreteelse, men jeg tviler på at det er særlig skadelig. Alle barn i Storbritannia er vel mer eller mindre flasket opp på te ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Det var 4 åringen og 7 åringen min som lurte på om de kunne få, nå når jeg lagde meg en kopp!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 08:23 igjen her. Googlet litt jeg I denne linken ser du innholdet i forskjellige ting. Vanlig te inneholder mer koffein enn både kaffe og cola, det er ingen overraskelse. Det står også at ting tyder på at barn takler koffein dårlig og at det kan være forbundet med en del problemer. Se her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:27657::0:5667:1:::0:0 Har lest her inne tidligere om om en toleransegrense basert på vekt, men det fant jeg ikke noe sted.. Vil tro at en kopp innimellom til dine barn som er såpass store er helt ok, men jeg ville nok ikke gitt det hver dag
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 takk for svar Jeg drkker te en gang i mnd sikkert, så det blir ikke ofte de får heller da! Kanskje de skal få smake litt neste gang da!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Datteren min på litt over 2 år elsker te. Hun pleier å få det til frokost i helgene. De første gangene fikk hun "vanlig" sort te, men fant ut at det var greit å kjøpe grønn te siden hun likte det så godt. Så nå får hun te uten koffein med litt melk på lørdager og søndager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Kjøp grønn eller hvit te,det er sunnere for alle parter, min får en kopp som er 50%tevannog resten kaldt vann
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Det fins holle barnete i noen butikker, kjøpte sånn selv i en ultra butikk i oslo. Den er beroligende, inneholder kamille. Likte den godt:-)
kinaputten Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 min engelske venninne gir sin jente på 3 te. Te med melk, ikke så sterk som vi liker den, men hun får te Og som hun andre sa lengre opp her, så er de fleste engelskmenn flasket opp på det. Selv er jeg også blitt veldig glad i det etter mange år sammen med gale engelskmenn, men tror lillemann får vente noen år før han får det
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Bare la de drikke om de har lyst på tenker jeg. Hos oss så får de i barnehagen på dager hvor de skal kose seg. Jeg har aldri sett noe problem med det, og skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt stiller spørsmålet....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Det er ikke noe galt i å kose seg med en kopp te for såpass store unger som dine men vær obs på at de kjapt kan reagere på koffeinet. Tilsett melk, ikke lag teen så sterk og så koser dere dere! Da jeg var lita brukte vi å lage te til kveldsmaten på søndager, da dekket vi på, mamma smurte brødskiver og la på serveringsfat og det ble noe annet enn bare ei skive på et fat som til hverdags. :-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #14 Skrevet 2. november 2011 Når man lurer på om hva som kan spises/drikkes er et godt tips å sjekke www.matportalen.no. Der får dere svar på det meste dere lurer på, og man kan også sende inn spørsmål:-) En trygg og god nettside som Mattilsynet står bak. Her står det litt generelt om koffein og barn:http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/barn/vaer_oppmerksom_paa_hvor_mye_koffein_barn_og_ungdom_faar_i_seg
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 Du kan kjøpe te uten koffein . Feks London fruktte på helsekosten . Kjempegod te . Mine barn liker den godt . Men jeg ville ikke la de drikke uhemmet .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå