Fru.Antonsen Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg driver en liten stall hvor jeg leier ut plasser. Her er vi veldig nøye med orden og trivsel for alle. Hestene skal få det de trenger og vi er nøye med å passe på hvilke vi setter sammen så det ikke er mye krangling i luftegårdene. Så her i sommer tok en gammel skolevenninne kontakt med meg og lurte på plass. Jeg tilbød henne dette og gledet meg masse til å se henne igjen, vi var jo veldig gode venner under oppveksten, grunnskolen og "debut" årene innen hesteinteressen... Og ting har generelt funket greit, er vel ikke helt enig i alle diskusjoner men sånn er det bare. Man kan/skal ikke være enige om alt. Hvertfall, nå her på søndag, når jeg da ikke var til stede så gikk det noe over grensene her. Hun begynner da å sette sin hest og en til i en luftegård, forer bare de to så de resterende hestene ikke får mat. Jeg ble ikke kontaktet på forhånd eller forklart hvorfor hun gjorde det her. så da når jeg kom hjem på kvelden sa jeg ifra at jeg syns dette var frekt å bare ta seg til rette uten å snakke med meg først. Og understreket at hun vet godt jeg ikke er vanskelig å ha med å gjøre bare vi kan ha en åpen dialog... Vi snakket sammen førstkommende dag og jeg trodde da vi begravet stridsøksen og kom frem til en enighet. Det var ingen iltre toner under diskusjonen/samtalen, vi ble enige begge om at løsningen til samarbeid er nettopp kommunikasjon. Så her igår, fikk jeg bare en ekkel følelse i magen, jeg bare visste det var no ulumskheter men ikke hva. Og når jeg får en sånn klump tar den sjelden feil... Så ser jeg på salrommet at hun har tømt skapet sitt for alt av utstyr, og tro meg: har man hest er man sjelden beskjeden med utstyret sitt. Jeg ringer henne da og lurer på hva som skjer, om hun har tenkt å flytte hesten sin. Joda hun hadde det men visste ikke når... -Ja, du har en mnd oppsigelse i kotrakten du som alle andre sier jeg. -Jeg har ikke signert noen kontrakt! får jeg til svar, -jeg betaler ikke full oppsigelsestid, bare de dagene han står der. -Sånn er det for alle sammen, sier jeg da. Og jeg har ikke tenkt å gjøre noen unntak! Så nå får jeg da ikke sove, sitter "med kikkert" ut av vinduet for å se om det plutselig kommer uønskede på gården her som da regelrett har tenkt å stikke av fra regninga... Jeg skjønner ikke problemet for det er jo alt i alt bare å si fra at hun har tenkt å flytte hesten til en annen stall. Jeg sier jo ikke noe på det-. Men ja, det er vanlig struktur at det er en oppsigelsestid, så vi kan forberede og få tak i ny leietager. Og sålenge dette skal være inntekten min kan jeg ikke leve av å gi bort alt mulig heller. Jeg er så irritert, jeg visste virkelig ikke at det fantes så umodne "voksne" mennesker!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Det er dessverre ikke det minste uvanlig i hestemiljøer. Blir helt matt, jeg, når jeg ser hvordan folk oppfører seg! Naboen min leier også ut stallplasser, og for å hjelpe en gammel venninne som hadde dårlig råd, så fikk hun lov å bruke tre bokser mot å hjelpe til i stallen tre-fire timer om dagen. Tre satllbokser gratis er ganske mye, og den jobben som skulle gjøres var neimen ikke stor. (utmøkking for ti hester som bare står inne om natten og middagsforing i luftegård samt påfylling av vann) Men dama saboterte rått, gjorde minst mulig, og av og til dukket hun ikke opp i det hele tatt, uten å gi beskjed. Noe som gjorde at naboen ikke fikk den friheten som var meningen med den ordningen. I stedet ble hun stående og fore og stelle tre hester TIL som hun dessuten ikke fikk boksleie for. Det endte med at hun ga beskjed til dama at hun enten måtte betale for hestene, eller flytte dem. Da ble hun utskjelt etter noter for å være hjerteløs. Venninnen gikk i sinne, og kom tilbake midt på natta med hestetransport og hentet hestene sine + utstyr for flere tusenlapper som ikke var hennes. Takk skal du ha, tenkte jeg! Hva skal man med fiender når man har slike venner?
Fru.Antonsen Skrevet 5. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2011 Godt spørsmål! I denne situasjonen her nå endte det da opp med at hun flyttet hesten sin ikveld, forsøkte å reise fra regningen vedr oppsielsestid og har hva jeg har fått høre fått en annen her på stallen til å si opp plassen sin hu også MEN jeg har hvertfall ikke motatt noen oppsigelse... Hun møkket ikke ut av boksen eller luftegården, skapet er ikke kostet/gjort rent og heller ikke der annet utstyr har stått... Også forsynte hu seg mye av høyet her.... Jeg gir opp! Men godt egentlig at hu nå er borte herfra da sålenge det ble sånn-... Strekk ut lilefingeren og de røsker av deg hele armen og kaster den til sultne ulver.....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Og kikker seg sultent om etter den andre armen..... Vær du glad for å være kvitt henne. 11.58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå