Diddels Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 gutten min har helt sien han var nyfødt hatt usedvanlig god appetitt, og et passende aktivitetsnivå med dette. Vi har nå byttet til en barnehage som gir varm mat.De kommenterte at han spiser veldig godt. Men i det siste, ja siste mnd, vil han ikke ha mat når han kommer hjem. Han bare tuller ved middagsbordet, og han som spiste så pent og ordentlig, både kjøtt og grønnsaker, plukker nå maten av asjetten, ser på den, legger den tilbake, eller nedi lomma på smekka eller lign. Han kan feks putte en gulrotbit i munn og så spytte den ut igjen med et flir! Men han er sulten allikevel virker det som, for han peker feks på kjekspakka med kornmo, eller oppi skuffen hvor vi har lørdagsgodt. I dag spiste han bare pølsene og ikke en eneste grønnsak. Brød vil han bare ha om det er sjokoladepålegg på. Jeg vokste opp med å kun spise sunn mat, og forakter søplemat, men han vil jo ikke spise ordentlig mat lenger. Skal jeg be dem i BH gi han mindre porsjoner sånn at han er sulten når han kommer hjem? Eller har noen andre, andre tips? Han er 19 mnd
Kaspersen Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Kan jo bare være at han trasser litt og vil teste hvor grensene går og om han heller kan få den kjekspakken eller brødskiven med sjokopålegg dersom han bare fjoller lenge nok? Min lille fyr har også perioder hvor det er veldig til styr med maten, men min erfaring med det er at jo mer jeg diller og daller for at han skal spise ordentlig, til mer fjoller han. Så vi prøver bare å ignorere at han kaster mat på gulvet og spytter ut igjen, og da ender det faktisk med at han spiser en hel del likevel, også det han først har spytta ut (nam nam...) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå