Gå til innhold

Hvordan få ungen til å ta smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med noen gode råd til hvordan man får ungen til å ville ha smokk? Og hvilken smokk er å anbefale? Må en beregne at dette tar laaang tid?

Snuppa er straks 3 mnd... og mamma er lei at puppen brukes som smokk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare til å stappe inn. Anbefaler Nuk med latex til små babyer som ikke vil ta smokk.De er myke og mange barn vil kun ha dette merke...

Skrevet

Oi, spørs om du ikke er veldig sent ute, en unge på 3 mnd kan være ganske bestemt...

Jeg har bare dyttet inn, dyttet inn og dyttet inn helt til de har tatt den, men da har de gjerne vært 1-2 uker gamle da.

Skrevet

"tving" henne... hehe.

Hjalp her. Plutselig var smokken intressant og god etter mye trening...

Skrevet

Har aldri brukt smokk...jenta mi ville ikke ha den, og hvorfor mase med det da?

Skrevet

Jeg har startet bare timer etter fødselen, i skrekk for at fingeren skulle ta plassen. Funket bra alle ganger heldigvis.

Men du må nesten prøve ut forskjellige smokker. Kanskje hun liker de ortodentiske?

Det kan bli dyrt å kjøpe mange forskjellige, så hør litt rundt med venner om de har noen liggende, eller spleis. Koster jo dobbelt å kjøpe når det er 2 i en pk.

Skrevet

vi duppet den i litt sukkervann innimellom bare for at hun skulle ta den og sutte på den, noen ganger tok jeg litt morsmelk på. Så til slutt tok hun den uten og ta litt sukkervann eller morsmelk på og nå idag er hun veldig tutte jente.

Skrevet

Man skal ikke begynne med smokk så tidlig, det fikk vi beskjed om. Har kjøpt inn alle mulige varianter tror jeg, eller har ikke funnet fler hvertfall.

Skrevet

Om en ikke får babyen til å ta den vil hun ikke ha den. Evt. kan man prøve igjen og igjen. Her begynte vi med smokk etter noen dager. Flaskebarn som alikevel ikke skulle bli ammet mer enn litt for kosens skyld.

Skrevet

Ikk alle b vl ta smokk.

Her brukte første det, men andre bare brakk seg av den når vi prøvde å gi henne.

Skrevet

Hei :)

Skjønner godt frustrasjon din. Men det som hjalp her var rett og slett å tvinge. Jeg stappet inn smokken, hun spyttet den ut.. Å slik holdt vi på ei lita stund.. Og tilslutt tok hun smokken..

Jeg måtte faktisk bare " tvinge" henne.. For hun hadde et helt forferdelig suttebehov og brystvortene mine var ødelagte..

Nå er hun en jente på 14 mnd som kun bruker smokken til soving :)

Og det har hun gjort siden hun tok smokken :) For det var under søvn hun hadde behov for smokk, og suttebehovet var størt.

Skrevet

Sant det, jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg måtte vente minst 1 døgn, babyen måtte klare å suge pupp først. Ventet ca noe sånt, kanskje litt lenger. Fullammet i 6 mnd likevel.

Ano over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...