Gå til innhold

Søke jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor frekk er jeg om jeg søker en stilling jeg ikke har utdannelse til? De krever høyskole- jeg har nada. De krever ikke relevant praksis- det har jeg 4 år ++ av.

Er jeg for frekk om jeg sender søknad? Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Skriv en knakende god søknad og håp på få andre søkere - er det offentlig vil du aldri få den om det er må-krav høyskole, men kanskje ingen andre ser så interessante ut som deg, så kanskje de velger å ikke ansette og ta en søknadsrunde til med høyskole kun som bør-krav, om de ser at de helst vil ha deg fordi du har så steike relevant praksis og dessuten på telefon er så utrolig bra å ha med å gjøre, samt viser en ekte og dyp viten og interesse. Rarere ting har skjedd.

Skrevet

Her jeg jobber nå, innenfor samme fagområdet er også offentlig med krav om høyskole.

Det var krise- jeg var en av få kompetente søkere og vips her sitter jeg:)

Det verste som kan skje er vel at de stikker meg med spisse stokker for at jeg skal lære folkeskikk:-O

Men nå har ikke jeg søkt en jobb skriftlig på 15 år. Hvordan gjør man det da? Det er i søknaden jeg skriver om meg selv, interessene mine både faglig og privat? Sterke (og svake) sider?

Skrevet

Er der ikke ferdig skjema til stillingen? Det bruker å være det på offentlige stillinger.

Svar på det de lurer på, fortell hva du har å tilby, hvis du er underkvalifisert er det ikke noe sjakktrekk å mase om svake sider, heller ikke om hvem du er privat med mindre det er direkte relevant for jobben.

Spisse stokker er brennbare, ta med lighter.

Skrevet

Søk. Det er jo ofte sånn man får jobber.

Leste forresten spisse SOKKER (!) i stedet for spisse stokker...lurte litt på hva slags kolleger og sjefer du er vant med, som har spisse sokker som de stikker folk med.

Skrevet

Hahaha.

Jeg har hatt drittjobber i privat sektor,men spisse sokker har jeg ikke sett :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...