Gå til innhold

Noen som har tips for å bli gravid etter spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en spontanabort for ca 2 uker siden, var da ca 8 uker på vei. Jeg er veldig klar for å bli gravid igjen. Noen som har tips for å bli fort gravid igjen? Har hørt at det er lettere å bli gravid rett etter, men usikker på om det stemmer. Er glad for alle tips jeg kan få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, det kan være lettere å bli gravid de førstemånedene etter en spontanabort. kroppen din er på et vis mer motagelig.

mitt beste råd er å ha masse sex ;) spis godt og få nok søvn!

Skrevet

Jeg har òg hørt om at det er lettere å bli gravid etter spontanabort. Men jeg vet ikke om det er sann fakta.

Opplevde selv spontanabort for litt over 3 uker siden (men var 4+5 uler på vei da). Så vi får se om det stemmer ;) Tester neste uke!

Det beste tips jeg kan også gi deg er masse sex ;)

Annenhverdag til å begynne med og så hverdag når det nærmer seg EL.

Skrevet

Et spørsmål il deg, MaEb: Har du sluttet å blø? Jeg hadde også SA for ca. 2 uker siden, var 9+2. Blødde skikkelig ei lita uke, så bare litt "grums" i noen dager, men de siste 2-3 dagene har det tatt seg opp igjen. Blir stort sett rødt i skåla... Blir lite sex av slikt :-/

Skrevet

Ja, jeg har sluttet å blø. Jeg blødde bare ca en halv uke etterpå jeg. Ja, skjønner at det blir lite sex av slikt:)

Skrevet

Takk for gode råd og tips..Noen som forresten vet når det er vanlig å ha EL når man har uregelmessig mens? Har tidliger hatt sykluser på ca 5-6 uker.

Skrevet

Hei, jeg hadde SA i slutten av september (begynte å blø 21. september), og blødde i over to uker. Blødde mye i en ukes tid, så nesten stopp og så kom en ny runde med masse blod. Ble veldig lei og frustrert (mistet i mai også, da blødde jeg bare i en uke), men det gav seg til slutt. Fikk mensen igjen 5 uker og 3 dager etter at jeg begynte å blø, hvilket skulle tilsi at jeg fikk EL 3 uker og 3 dager etter at SAen begynte. Var 5+3 da jeg mistet nå sist.

Skrevet

Hei Lillie Vanillie.

Så trist å høre. Det er trist å høre slike historier, men samtidig så er det litt godt å høre at man ikke er alene om å ha opplevd dette. Vi får krysse fingrene for at det ordner seg for alle oss som har opplevd dette. I forhold til EL, vet du om det er sånn at den kommer i midten uansett hvor lang syklus man har? Eller er den alltid ca 14 dager før forventet mens? Jeg har nemlig hatt sykluser på mellom 5-6 uker, og synes det derfor er litt vanskelig å vite når jeg har EL.

Skrevet

Lllie Vanillie, takk for svar du også :-)

MaEb, jeg tror EL kommer 14 dager før mens selv om man har sykluser på 5-6 uker.

Skrevet

Ja, EL skal komme 14 dager før mens. Det er det som gjør det så vanskelig å beregne om man ikke har stabil syklus, man sitter først med fasiten to uker etterpå :-) Men det finnes jo EL-tester.

Skrevet

12 til 16 dagar, ikkje alle har lik lutealfase. 14 er gjennomsnittet og mest vanlig slik eg har forstått det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...