MaEb Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hadde en spontanabort for ca 2 uker siden, var da ca 8 uker på vei. Jeg er veldig klar for å bli gravid igjen. Noen som har tips for å bli fort gravid igjen? Har hørt at det er lettere å bli gravid rett etter, men usikker på om det stemmer. Er glad for alle tips jeg kan få.
VinterSol+2 Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 jepp, det kan være lettere å bli gravid de førstemånedene etter en spontanabort. kroppen din er på et vis mer motagelig. mitt beste råd er å ha masse sex spis godt og få nok søvn!
Hali Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg har òg hørt om at det er lettere å bli gravid etter spontanabort. Men jeg vet ikke om det er sann fakta. Opplevde selv spontanabort for litt over 3 uker siden (men var 4+5 uler på vei da). Så vi får se om det stemmer Tester neste uke! Det beste tips jeg kan også gi deg er masse sex Annenhverdag til å begynne med og så hverdag når det nærmer seg EL.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Et spørsmål il deg, MaEb: Har du sluttet å blø? Jeg hadde også SA for ca. 2 uker siden, var 9+2. Blødde skikkelig ei lita uke, så bare litt "grums" i noen dager, men de siste 2-3 dagene har det tatt seg opp igjen. Blir stort sett rødt i skåla... Blir lite sex av slikt :-/
MaEb Skrevet 2. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2011 Ja, jeg har sluttet å blø. Jeg blødde bare ca en halv uke etterpå jeg. Ja, skjønner at det blir lite sex av slikt:)
MaEb Skrevet 2. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2011 Takk for gode råd og tips..Noen som forresten vet når det er vanlig å ha EL når man har uregelmessig mens? Har tidliger hatt sykluser på ca 5-6 uker.
Lillie Vanillie Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Hei, jeg hadde SA i slutten av september (begynte å blø 21. september), og blødde i over to uker. Blødde mye i en ukes tid, så nesten stopp og så kom en ny runde med masse blod. Ble veldig lei og frustrert (mistet i mai også, da blødde jeg bare i en uke), men det gav seg til slutt. Fikk mensen igjen 5 uker og 3 dager etter at jeg begynte å blø, hvilket skulle tilsi at jeg fikk EL 3 uker og 3 dager etter at SAen begynte. Var 5+3 da jeg mistet nå sist.
MaEb Skrevet 3. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2011 Hei Lillie Vanillie. Så trist å høre. Det er trist å høre slike historier, men samtidig så er det litt godt å høre at man ikke er alene om å ha opplevd dette. Vi får krysse fingrene for at det ordner seg for alle oss som har opplevd dette. I forhold til EL, vet du om det er sånn at den kommer i midten uansett hvor lang syklus man har? Eller er den alltid ca 14 dager før forventet mens? Jeg har nemlig hatt sykluser på mellom 5-6 uker, og synes det derfor er litt vanskelig å vite når jeg har EL.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Lllie Vanillie, takk for svar du også :-) MaEb, jeg tror EL kommer 14 dager før mens selv om man har sykluser på 5-6 uker.
Lillie Vanillie Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Ja, EL skal komme 14 dager før mens. Det er det som gjør det så vanskelig å beregne om man ikke har stabil syklus, man sitter først med fasiten to uker etterpå :-) Men det finnes jo EL-tester.
Lillababy Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 12 til 16 dagar, ikkje alle har lik lutealfase. 14 er gjennomsnittet og mest vanlig slik eg har forstått det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå