Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Lang tid tok det før dere ble gravide? Jeg venter mine i posten en av dagene(forhåpentligvis i morra, så jeg kan starte på torsdag/fredag) MÅ urinen samles i ren kopp, eller kan jeg bare holde den under strålen?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg testet hver dag ifra mensen siste dag, til tydelig el. av to grunner.. Ene var at jeg var usikker på når jeg hadde el, og det kunne være forskjellig ifra mnd til mnd. Andre var at jeg ofte fikk "utslag" på dag tre f.eks, men de ble sterkere og sterkere, helt til det var nesten to helt tydelige streker på f.eks dag 14. Så det tok meg et par runder å "forstå" tydningen av de. Jeg holdt de bare under strålen, og så la de flatt med en gang... Men husk å ta de på kvelden da, for da har du mer av de rette hormonene og testen slår mer nøyaktig og tydelig ut Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Okei takk for råd Jeg kjenner sånn ca når jeg har eggløsning, men ikke alltid. så derfor tester jeg Men kanskje en ide å teste fra tidlig av da.... Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 For noen tar det lang tid å bli gravid selv om de treffer el hver bidige syklus, bare så det er sagt! Men det hjelper jo uansett å vite når el er :-) Jeg har blitt gravid hver gang jeg har prøvd rundt el, men det har jo ikke gått bra alle disse gangene... Du må samle opp urinen i en kopp ja, bruk gjerne billige plastbeger eller gjør som meg, jeg har et bittelite beger som jeg skyller og putter i en egen boks i skapet mitt der jeg har alle testene mine. Ingen andre rører innholdet og jeg vasker jo alltid hendene etterpå uansett. Det er nemlig viktig for disse strimlene at man ikke får urin mer enn opp til max-streken. Lykke til med testinga!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 feil, det er om morgenen du skal ta el-tester helst. Du bør ikke ha tisset på 4 timer og helst ikke ha drukket noe den siste tiden heller. Dette står i bruksanvisningen på andre el-tester. Det er om morgenen det er best pga. hormoner. MOrgenurin!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Morgen urin visste jeg Håper vi treffer snart takk for råd og tips allefall
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Det må altså være to tydelige sterke streker før den er positiv? Enn hvis det er to streker, men den ene streken er litt svakere?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 21.00; Gravidtester taes på morgenurin, Eggløsningstester taes på ettermiddags-/kveldsurin. Dette fordi LH-nivået stiger utover dagen!! (Begge deler bør taes når det er en stund siden forrige dobesøk, slik at det er mer konsentrert urin. ) Men for all del, test på morningen dere...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Jeg har akkurat kjøpt eggløsningstest....der står det tydelig i bruksanvisningen (clearblue) at det skal tas på MORGEN URIN!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 fordi man antar at folk ikke klarer å holde seg ifra gå på toalettet i tre timer før testen taes... Men LH-konsentrasjonen er størst på kvelden... Det har ikke veldig mye å si for de fleste, men noen får dårlige utslag med morgen urin, og da kan det lønne seg å prøve testing på kvelden isteden. Ps; Du trenger ikke å ROPE, jeg har lest noen 100 av de bruksanvisningene, lille venn... Jeg gir bare en opplysning, velg selv hva dere gjør! Men til info, så prøvde vi/jeg i 6mnd på morgen urin. Så tipsen en gyn lege meg om dette, og to mnd senere så var jeg gravid... Im just saying.. hehe. God natt!
*Lykkeliten* Skrevet 1. november 2011 #12 Skrevet 1. november 2011 Hei! På gyn. sa de at jeg skulle teste om kvelden.. Helst ikke ha tissa eller drukke noe på 2-3 timer.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå