Rose -3. troll i 2012 Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Har i utgangspunktet ikke lyst til å bryte kontakten med jobb helt, den tiden jeg skal gå hjemme, så vurderer gradert permisjon. Det blir ikke mye, ca 5 % eller mindre, og mesteparten av arbeidet kan gjøres hjemme... Noen her som har hatt gradert permisjon og kan dele sine erfaringer? Angret dere? Ble det mye "forstyrrelse" i permisjonen?
Emil & Røra Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Jeg jobbet 20% fra datteren min var 6 uker. Jeg jobbet når hun sov. Synes det var slitsomt, så hvis jeg skal jobbe 20% denne gangen skal det være en dag i uka og mannen være hjemme i permisjon den dagen slik at jeg får konsentrert meg om jobb. Hvis du ikke "må" så ville jeg droppet det. Slitsomt å ha hjernen to steder på en gang - og 5% er jo nesten det som går med på å svare på e-mail i uka...
aloha83 Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Jeg jobbet 20% fra sønnen min var 4 mnd. Jeg var på jobb en dag i uken, mens mannen var hjemme i permisjon. Det fungerte utmerket for oss og vi vare begge kjempefornøyde med den løsningen.(mannen hadde i tillegg 6 uker i strekk når jeg begynte å jobbe fullt) Denne gangen kommer vi til å gjøre akkurat det samme, men nå skal jeg jobbe 2 dager annenhver uke istedet for(det er mest hensiktsmessig i forhold til jobben). Jeg kan anbefale gradert permisjon på det sterkeste, men vil nok anbefale å la mannen være hjemme når du jobber da det er det jeg ser på som den store styrken i denne løsningen. Du får luftet hodet litt og mannen kan ha kvalitetstid med barnet gjennom hele permisjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå