Gå til innhold

Noen som har hatt gradert permisjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i utgangspunktet ikke lyst til å bryte kontakten med jobb helt, den tiden jeg skal gå hjemme, så vurderer gradert permisjon.

 

Det blir ikke mye, ca 5 % eller mindre, og mesteparten av arbeidet kan gjøres hjemme...

 

Noen her som har hatt gradert permisjon og kan dele sine erfaringer?

Angret dere?

Ble det mye "forstyrrelse" i permisjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet 20% fra datteren min var 6 uker. Jeg jobbet når hun sov. Synes det var slitsomt, så hvis jeg skal jobbe 20% denne gangen skal det være en dag i uka og mannen være hjemme i permisjon den dagen slik at jeg får konsentrert meg om jobb.

 

Hvis du ikke "må" så ville jeg droppet det. Slitsomt å ha hjernen to steder på en gang - og 5% er jo nesten det som går med på å svare på e-mail i uka...

Skrevet

Jeg jobbet 20% fra sønnen min var 4 mnd. Jeg var på jobb en dag i uken, mens mannen var hjemme i permisjon. Det fungerte utmerket for oss og vi vare begge kjempefornøyde med den løsningen.(mannen hadde i tillegg 6 uker i strekk når jeg begynte å jobbe fullt)

 

Denne gangen kommer vi til å gjøre akkurat det samme, men nå skal jeg jobbe 2 dager annenhver uke istedet for(det er mest hensiktsmessig i forhold til jobben).

 

Jeg kan anbefale gradert permisjon på det sterkeste, men vil nok anbefale å la mannen være hjemme når du jobber da det er det jeg ser på som den store styrken i denne løsningen. Du får luftet hodet litt og mannen kan ha kvalitetstid med barnet gjennom hele permisjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...