Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Og jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for han... Han er selvstendig næringsdrivende, i en bransje som sliter for tiden. Han har hatt en skikkelig tøff tid over en lengre periode nå, og det ser ikke ut til å løsne den nærmeste fremtid. I dag kom han hjem, og fortalte at en hadde bemerket at han så sliten ut.. Hjemme så gir han lite uttrykk for at han er sliten, selv om jeg ser det. Vi har et barn, og planlegger et til. Jeg har også en krevende jobb, men ikke på samme nivå som hans. Andre som har hatt menn som sliter i arbeidslivet og hvordan man best mulig kan støtte en som prøver heltmodig det han kan å være en god pappa og ektemann, og skjuler/legger en demper på slitet på jobb?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Tøft å være selvstendig næringsdrivende ja. Kanskje du kan minne han på at det er helt ok om han vil få seg en fast jobb i det "vanlige" arbeidslivet.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Mannen min er også sliten, jeg er høygravid, vi har nytt hus som må pusses opp masse både ute og inne, han har stress på jobb osv. Det gjør at han blir ekstra irritabel i flekkene, da prøver jeg å ikke bli sur tilbake,selv om det ikke alltid går. Når jeg vet at han har mye å tenke på prøver jeg å gjøre litt spesielle ting for han, som å tappe i badekaret når han har vært ute, og skrubbe ryggen hans med min dyre dyre peelingkrem - så vasker jeg håret hans og masserer inn balsam før jeg smører han inn i god krem. Så kan jeg lage kake eller kakao til han eller puske på ryggen, i håret eller nappe ut inngrodde skjeggstubber. Han elsker alt dette. Jeg lar han velge middagene og lager til noe ekstra godt sånn at han blir sett litt ekstra hjemme. Dette gjør jeg uten at jeg får en pøkk tilbake men jeg vet at han setter pris på det så om han får litt mer energi og motivasjon til å jobbe på hjemme så vi blir ferdige til babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Jeg prøver å lage skikkelig middag. Tenner litt lys og holder huset rent og pent. I tillegg prøver jeg å oppmuntre han til kompiskvelder o.l. Barnevakt med kinodate? Er ikke så mye, men alt hjelper;)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Det var noen gode tips du kom med.. Vi har begge veldig travle jobber, og akkurat nå kjenner jeg at jeg har mer enn nok m min egen jobb og guttungen.. Klarer ikke å øyne hans problemer slik jeg burde.. Han klager ikke, men jeg ser allikevel det som skjer med han. Hverdagen går liksom i ett, og det har nesten blitt slik at når vi er hjemme og har tid sammen, så snakker vi ikke om jobb! Føler jeg har vært en smule egoistisk, og ikke brydd meg mer, men hverdagen er slitsom! Vet det er snakk om prioriteringer, men når han startet som selvstendig næringsdrivende så tok vi et valg sammen og var inneforstått med mye arbeid. Vi var ikke like forberedt på nedgang og denne type bekymringer da han startet. Vi trenger absolutt å pleie forholdet, men vi har ikke problemer i forholdet. Har det veldig fint sammen, men jeg kan nok bli bedre til å lytte til han. Tror også jeg skal lufte tanken igjen om et alternativ på til en annen arbeidsplass. Han har faktisk begynt å lese stillingsannonser, men jeg har bare avslått det, og sagt at vi klarer oss igjennom en tøff tid. Ikke har jeg noen gang tenkt på de psykiske konsekvensene, som stress, dårlig søvn, vekttap osv.. Men viss jeg på noen måte kan få han til å føle seg bedre når han er hjemme iallefall..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Min mann er også kjempe sliten. De er normalt 3 stk i hans avdeling, nå er han alene. Den ene slutta fordi det var så dårlige arbeidsforhold og den andre er sykemeldt pga dårlige arbeidsforhold. Han er så sliten når han kommer hjem, og går og tenker på det hele resten av dagen, fordi han har så mye han skulle ha gjort, som han ikke rekker over Og ingen hører på han når han sier at han trenger en mann til å hjelpe seg.. Håpløse sjefer! For det første så tror jeg det er viktig at jeg hører på "klaginga" og fustrasjonen hans. Bare for å få det ut. Å så spør jeg ikke han om så mye hjelp til barna, som jeg normalt ville gjort. Og jeg er hjemmeværende med 3 små så jeg tar alt husarbeid og middagen er klar når han kommer hjem. Lar han slappe av etter middag. Det er ikke bare å slutte heller. Det er igrunnen en bra jobb, og ligger rett med der vi bor. Men det går jo utover forholdet vårt. Vi klarer oss selvfølgelig, men har jo lyst å tilbringe kvalitets-tid sammen uten at han er kjempe sliten Får håpe at sjefen tar til vettet snart og ansetter en som kan sitte der sammen med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå