Gå til innhold

Urinveisinfeksjoner hos små barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringe lege, eller gi tranebærjuice og appelsinjuice? Får man i det hele tatt pencillin for det til så små barn med en gang? Får ikke det for f.eks øreverk... Rådvill... Barnet er forresten 2år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får flytende antibiotika til små barn. Det må taes urinprøve av barnet.

Skrevet

Men får man penicillin uten å ha prøvd å se det an først? Fikk som sagt ikke det når småen hadde ørebeyennelse...

Skrevet

Hvis urinprøven viser at det er infeksjon får du det, en ubehandlet UVI kan føre til nyrebekkenbetannelse. På legevakta har de noen små poser man limer på så man får tatt urinprøve av små barn. Ring og spør.

Hvilke symptomer har barnet ditt?

Skrevet

Rød på tissen. Sier au og gråter når hun tisser...

Skrevet

Kan være sopp. Men ville tatt henne til legevakta i kveld og fått det sjekket. Ring nå og reis opp. Kan ta litt tid før hun tisser i den posen jeg snakket om. Få spl til å hjelpe med å lime den på så du er sikker på at den sitter riktig.

Lykke til.

Skrevet

Kan det ikke vente til imorgen?

Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg reist på legevakta i kveld, men vi bor bare 15 min unna. Har datteren din feber også? Har hun det, vil jeg sterkt anbefale å ta kontakt med lege i kveld.

Skrevet

Nei, ingen feber og helt normal allmenn tilstand...

Skrevet

Da går det sikkert greit, håper hun får sove i natt.

Du kan/bør jo sjekke om hun får feber i løpet av natta.

Skrevet

Høres mer ut som om jenta di er blitt veldig sår på tissen. Da gjør det veldig vondt å tisse, siden urinen kan svi om hun er veldig sår. Smør på masse masse masse zinksalve. Om det ikke er bedre i morgen så får du prøve å ta en urinprøve av henne også ta det med til legen.

Ørebetennelse er noe helt annet enn urinveisinfeksjon, det er derfor ørebetennelse gjerne kan gå ubehandlet, mens urinveisinfeksjon kan gi nyrebekkenbetennelse som kan være farlig.

Skrevet

Ok, takker for alle svar:) Smurte på inotyl salve isted og hun var ikke så veldig rød nå når hun skulle legge seg. Ser det an imorgen og ringer evt lege da. Hun har ikke hatt et snev av feber hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...