Gå til innhold

Julegaver til svigers:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er tidlig ennå så stresser ikke, men hvis noen har forslag så er jeg takknemlig :) De er av den typen som har alt og ønsker seg ingenting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vin! Finnes i alle prisklasser ;)

Skrevet

Dersom de liker Cognac er kansje pene glass en hit? Ellers trenger de fleste å bytte ut litt håndklær og sengesett etterhvert.

Vin og fin konfekt er også kjekt.

Skrevet

jeg har strikka ei vinhøne, også skal jeg kjøpe vin å ha i den :) de er også slike som har alt og ikke ønsker seg annet enn snille barn.. men vin drikker de, så da blir det det :)

Skrevet

Takk for gode forslag!

Vi kjøper portvin til dem hvis vi er ute og reiser, så det vet jeg hvertfall at de liker. Konfekt er også en gjenganger. De har utrolig mye servise og glass og sånn, men kan jo sjekke ut om de mangler/trenger å fornye noe:) De har nettopp fått nytt kjøkken så skulle jo tro det var noe annet også som trenge oppgradering.

Flere forslag?

HI

Skrevet

jeg har strikka ei vinhøne, også skal jeg kjøpe vin å ha i den :) de er også slike som har alt og ikke ønsker seg annet enn snille barn.. men vin drikker de, så da blir det det :)

Skrevet

Jeg har heklet en komlesau og skal ha komler i den. I tillegg får de et krus på deling med "verdens verste svigers"

Skrevet

Vi lager fotobok til foreldre og svigers hvert år. Det er det eneste de ønsker seg, og det de gleder seg mest til av alle julegavene. Da samler vi litt bilder fra gjennom året, og så bestiller vi til oss selv med det samme :D Kjempesmart!! Da slipper vi å tenke ut noe nytt hvert år også.. Det tar litt tid, men det vet jeg de setter pris på.. og så lenge vi bestiller til oss selv også, så synes jeg det er vel anvendt tid! :)

Og så pleier vi å lage en kalender til å henge på veggen med bilder av ungene for hver mnd... Da prøver jeg å finne bilder som passer til de ulike mnd...

Fotobok kan du jo lage så dyr eller billig som du vil selv...

Skrevet

Takk for godt forslag! Synes fotobok høres bra ut, kan man skrive ting også da? Vi har ingen barn enda (prøver) så vil vente til det (eventuelt) kommer noen :) men i fremtiden så blir nok slike ting med bilder av barna aktuelt.

Skrevet

På Kitch'n har de nå tilbud på sånne vintanker til kartongvin, de er ganske stilige.

Skrevet

Vi pleier å lage fotokalender til svigers, de bor nemlig langt unna. Alternativt er finnes det mye praktisk og fint for litt eldre mennesker på Et Enklere Liv. Har blant annet kjøpt ostehøvel, vinopptrekker, kremsmører osv der.

Skrevet

På Europris har de tilbud på slike crocs look alike med "pels". Veldig greit når en skal ut med søppelet og det er kaldt ute.

Skrevet

Har de siste årene kjøpt gavekort hos billettservice til både foreldre og svigerforeldre:)De har "alt" og kommer heller ikke med ønsker.Også får de gavekort på resturant av hhv min bror med samober og svigerinne med samboer,så da har de en helaften som de sitter stor pris på:)

Skrevet

Vi har kjøpt en digital bilderamme. Koster bare 299,- på Obs, så de skal få noe mer men tror de komme til å like den :)

Skrevet

På Nille har de sånn vanlig bilderamme, koster bare 29,90.

Skrevet

Vinkurs eller matlagingskurs, hvis de har slike interesser.

Gavekort på Vinmonopolet.

Teater- eller konsertbilletter.

Inviter dem hjem på en fancy middag dere selv lager (hvis dere selv er interessert i å lage mat) eller ta dem med på restaurant.

Abbonnement på magasiner/tidsskrifter/aviser de liker å lese.

Kinobilletter, evt med gavekort på en restaurant for en helaften.

Generelt er min erfaring at opplevelsesgaver er populært blant folk i den alderen som har "alt". Mine svigerforeldre har i alle fall likt slike ting VELDIG godt. =)

Skrevet

Ja, man kan skrive det man vil. Og om man virkelig synes dette er kjekt, så er det mulig å endre bakgrunner, legge inn småbilder/figurer innimellom bildene også. Man får kjøpt med mykt cover, hard, skinn og i ulike strl. Mye for enhver smak.

Hos oss er ingen av bestisene flinke til å fremkalle og lime inn bilder selv, så de blir såååå glade. Og er sååå stolte over å vise fram bøkene sine. Og jeg vet at min mors klubbvenninner er så misunnelige når de får se de.. de vil også han sånn av sine barn/barnebarn.

Andre ting vi har gitt som har vært populært:

Dørskilt/navneskilt (fant noen fine på posten.no, og i fjor var de på halv pris).

Fenalår (noe som er dyrt, men kan spises opp, og de slipper å fylle skapene med dem)

hjemmestrikkede sitteunderlag som har vært tovet (svigers er glade i å gå på tur)

En fin duk (juleduk?)

Musikk eller filmer for de som setter pris på det

Gavekort til restaurant / billetter til kino eller en forestilling (opplevelse)

Enten en opplevelse sammen med dere, eller bare for de?

Hva med digital fotoramme, om de er sånne som tar bilder, men aldri får fremkalt noe? :D

Om de samler på noe, så kan de ønske seg deler til sånt..

(Hilsen hun som skrev om fotoboka tidligere..)

Skrevet

Takk for gode forslag! En opplevelsesgave er nok noe å satse på tror jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...