Gå til innhold

Tror jeg må ringe legevakten etterpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 2 uker sliter så utrolig med magen. Ho presser og presser til ho blir rød i fjeset og innimellom kommer det litt bæsj og innimellom masse.

Skjønner ikke hva som er galt for jeg fullammer så da skal hun jo ikke kunne bli forstoppa :(

Er helt jævlig å høre på at ho presser sånn og klumper seg til en ball :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at magen er ikke hard og et par ganger idag har hun pressa så hardt at hun har kasta opp, men spiser normalt

Skrevet

Prøvd å gi henne sviskesaft? da garanterer jeg det kommer:)

Skrevet

Har hun vært forstoppet i flere dager da, siden du vurderer legevakt?

Skrevet

Hun fikk en halv teskje i flaska her om dagen fordi magen var steinhard og vond og etter det har hun vært dårlig :(

Skrevet

Kommer det bæsj syns jeg du skal ta det helt med ro. De kan også bli forstoppet av morsmelk, lurer på hvor du har lært det motsatte?

Skrevet

Nå leste jeg at hun faktisk bæsjer, så da er hun jo ikke forstoppet. Noen babyer må jobbe litt mer for å få ut bæsjen, sånn er det bare. Er ikke farlig for det...

Skrevet

Er nok ikke farlig nei, men hun har tydelig vondt og presser hele tiden. Blir helt rød i fjeset. Hun sover ikke noe godt heller siden hun presser sånn. Og liker ikke at ho presser så alt kommer opp igjen

Skrevet

En halv teskje?! Øh, det er jo ingenting...

hvor gammel er jenta di?

Skrevet

Det står overalt at babyer som fullammes ikke kan få forstoppelse. Jeg har aldri gjort detta før så aner ikke hva som er normalt jeg

Skrevet

2 uker. Vi visste ikke hvor mye vi skulle ta. Tror dere vi kan ta en halv ts til i flaske neste gang ho skal ha mat slik at hun får virkelig tømt seg? Tenkte å ta en flaske mme da

Skrevet

Ta en t skje med malt i melka det hjelper.

Det er vanlig at babyer kan slite litt med avføringen. Kan gå opp til 14 dager mellom hver gang de bæsjer. Og så lenge hun har bæsjet i dag så trenger du ikke ringe legevakten. Ring heller HS i morgen for råd om du føler deg usikker.

Skrevet

Prøv heller med litt sukkervann du:)

Hvis du googler det så finner du ut hvor mye sukker og vann du skal ha (husker ikke blandingsforholdet)

Det hjelper veldig godt mot magesmerter på de små:)

Lykke til!

Skrevet

Ok. Da prøver jeg det etterpå. Tror ho har fått ut bittelitt nå for ho sover på brystet mitt nå og kjente det kom noe i bleia istad, men det er helt trygt med en hel teskje når hun fikk litt her om dagen og? Er så redd for å gjøre noe galt

Skrevet

Så lenge det kommer bæsj er det ingen fare, du trenger ikke ringe legevakten.

Det er helt vanlig at nyfødte "strir" sånn med magen, tarmen er umoden og skal venne seg til å fordøye mat selv. Min jente ble betydelig bedre når jeg sluttet drikke melk og spise yoghurt, melkeprodukter i morsmelken kan gi skikkelig mageknip til de små..

Skrevet

Har kutta ut alt av melkeprodukter allerede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...