Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Var i samtale med vår kunderådgiver i banken i dag, da vi trenger ny bruktbil. Siden vi har betalt ned 50% av vårt boliglån og har nå 1,2 millioner igjen så trodde jeg seriøst ikke det kom til og bli noe problem og få økt lånerammen ettersom vi har helt greit økonomi og aldri har hatt noen problemer med og betjene vårt boliglån! Men kunderådgiveren var visst ikke av samme oppfatning, han mente at vi heller burde søke om ord billån ettersom da bilen ikke er i huslånet. Videre sa han at siden vi fikk dette lånet for ex antall år siden så hadde vi hatt 3 registrerte 1 gangs purringer, dette var pga at mannen min byttet jobb og derfor fikk lønn på helt andre datoer enn vi var vant med. Har siden ikke hatt noen purringer på lånet og vi er langt fra og havne i noen gjeldskrise etter min mening. Men det var ikke vits i og søke om og utvide boliglånet vårt fordi vi ville ikke få dette innvilget:( Ble så sur og forbanna at jeg nå vurderer og bytte bank, men tenker at det er mulig alle bankene er blitt slik pga nye regler fra kreditttilsynet eller hvem det var som kom på at man nå måtte ha mer egenkapital?? Kommer vel til syvende og sist og bli syk av denne kranglingen med rådgiveren i banken:(
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Det lønner seg jo ikke å bake bilen inn i boliglånet da... De har jo nesten ingen rente på billån fra bilforhandler så jeg hadde prøvd det. Vi har det og er veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Vi måtte refinansiere hele huset og fikk nei av banken (postbanken). Dette ble visst så farlig ifølge dem. Elendig kundrådgiver her også. Vi tok kontakt 5 ganger for vi krevde iallefall søkepapirer uansett, men fikk dem aldri tilsendt. Vi bytte bank. Fikk billigere og større lån i lokalbanken vår. Bedre kundeservice også. Nå fikk vi sist uke også en mye billigere forsikring. Så bankene har store forskjeller. Vi har heller aldri hatt betalingsanmerkninger.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Virker som enkelte banker driver bevisst trynefaktor, jeg er utdannet farmasøyt og gikk rett ut i fast jobb i 2010, mannen min har jobbet som ingeniør siden 2007 og hatt fast jobb siden da. Vi har eid hver vår leilighet som våre foreldre hjalp oss og finansiere mens vi studerte. Da jegf ikk fast jobb i fjor ønsket vi og kjøpe oss en bolig til 2,8 millioner, men det var i følge banken helt umulig selv om vi hadde stabile trygge jobber begge 2:( Venninnen min og hennes samboer fikk boliglån på 3,3 millioner enda mens de gikk sisteåret på medisinstudiet og enda da ikke hadde hverken faste jobber eller visste hvor de skulle ut i turnustjeneste:( Så nå er samboeren hennes i turnus i Finnmark, mens hun endte opp i Oppland og huset står ubebodd mens de er i turnus! Snakk om for en flaks de hadde i banken! Må bare si jeg har dårlig erfaring med både postbanken, sparebank 1 og dnb nor. Har Nordea nå og er storfornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå