Gå til innhold

Hverdagsrasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i krangel (litt hormonell, men også engasjert) med en villt fremmed mann i helga!

Satt på en benk i et kjøpesenter sammen med to menn som jeg tror kom fra Iran/Irak. Satt der og hvilte mine gravide ben og ante fred og ingen fare.

En mann (trønder med bart og skinnvest) sirklet rundt oss litt og så oppgitt. Kona hans kom bort til ham og spurte om han ikke fant noen plass å sitte på. (Det var god plass til en til på benken vår).

Mannen svarte høylytt: "Kainn itj sætt mæ når de æ javla svartinga overaillt!"

Mennene som satt ved siden av meg forstod utmerket hva han sa og trakk seg unna...

Jeg ble kjempesint og kom med en saftig regle om rasisme og toleranse god-knows-what. At det går an! Kan ikke folk holde slike kommentarer for seg selv? Mannen kalte meg "svarting-puler." Vet det er bortkastet energi å gå hjem og irritere seg over slikt, men klarer ikke gi slipp på denne hendelsen!

Tror vi nordmenn må se godt på oss selv, - er mange som har et fremmedhat i seg som er virkelig skremmende!!!

*Frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars, stakkars fyr... Synes sånne folk er bare patetiske rett og slett. Og BRA at du sa ifra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...