Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Vi leier et hus med kjeller og bod. Huseier har tilgang på en bod for oppbevaring av snøfres/gressklipper (det var muntlig avtalen når vi flyttet inn). Nå skal vi ned med ved i en av bodene på siden av huset, og opplever at huseier har satt lås på en av boddørene samt låst tilgang til varmtvanntanken uten å si ifra. Vi er så lei av å si ifra (blir sååå vanskelig hver gang noe må repareres), men det er ikke aktuelt å flytte heller for tida.. De er også under huset titt og ofte(som i og for seg er en utfordring med unger som sover), og mer og mer ting blir lagret under her uten at de sier ifra. Ikke det at vi kan kontrollere det lenger siden det nå er låst.. Blir rent lei meg siden jeg blir oppfattet som sytete/kranglete når vi sier ifra. Hva ville dere gjort i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Altså... hvis det er hans bod, i hans hus, så er dette ikke så rart egentlig. Hvis jeg forsto det riktig..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Siden dere ikke har noe skriftelig avtale på dette, så har dere faktisk ikke stort av valg, enten godta det, eller flytte. Er selv leieboer, og her står det oppført i kontrakten hva som er våre lagringsplasser og hva som skal brukes av utleier.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Be om en samtale med utleier der du setter opp de punktene du nevner her, og få en gang for alle en avklaring på hvilke områder dere har tilgang på, hvilken tilgang huseier skal ha og hvilken varslingsplikt de har før de går inn i hus eller boder som dere betaler leie for. Jeg leier selv ut og ser det som en selvfølge at det er skriftlig avtalt hvilke områder leietaker disponerer og disse områdene beveger ikke vi oss i uten å ha konferert med leietaker på forhånd. Hos dere er det tydelig at huseier og dere ikke har samme oppfatning om hva som er deres område og hva som er huseiers. Snakk sammen, det pleier å løse alt! Og gjør det ikke det så ville jeg heller sett meg om etter noe annet enn å sitte og irritere meg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Boden/kjeller er under leieobjektet, -ikke utleiers personlige hus. (Vi leier et helt hus) Vi har i form av FINN annonsen at kaldkjeller og bod tilhører oss. Det er kaldkjelleren som nå er blitt tatt i bruk
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Uansett,så lenge det ikke står i kontrakten at dette er kun til deres bruk, så kommer dere ingen plass. En finn anonse nevner hva som utleies, men eieren kan endre på dette helt til det står på papiret, og dere begge har singnert kontrakten. Så lenge det ikke står i kontrakten at dette er forebeholdt deres bruk, så kan eieren gjøre sm han vil.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Høres ut som utleier tror at det man eier er fritt frem å disponere selv om man har leid det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå