Gå til innhold

besøk ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med besøk da? og til dere som har født, orket dere masse besøk fra svigerfamilie samme dagen på sykehuset? kan jo se for meg at man blir ganske sliten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er besøks tider. Jeg elsket å få besøk! Og ba inn til fullt hus da jeg kom hjem og. Og jeg hadde en voldsom og tøff fødsel med blant annet haste snitt. Men alle er forskjellige. Men du bestemmer helt selv og alle burde respektere deg hvis du ikke orker besøk. Og gjør de ikke det kan de dra dit pepper'n gror spør du meg.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Siden jeg venter 4mann må, så gjør jeg ak som da jeg ventet nr 3.

Skal ha KS og første dagen får kun barna mine og pappa komme på besøk. Er rimelig i ørska og sliten etter Ks.

Dagen etter kan sviger og foreldre komme (+ svoger og søster)

Event annen slekt/ venner håper jeg ringer på forhånd og avtaler. Spørs hvor lenge jeg egentlig gidder å være der. Skrev meg ut på eget ansvar etter 2 dager sist :o)

Og det ikke frekt å porsjonere ut besøkene. Ellers blir det bare kaos og alle kommer på samme dag. Kjipt.

Skrevet

På sykehuset kom kun lillebror og bf.

Var midt i svineinf tidene...

Besøk hjemme var koselig, hadde lett fødsel men med tvillinger.

Skrevet

har en veldig stor supersosial svigerfamlie skjønner du også vil jeg jo ikke såre noen heller.. pluss de bor 6 timer unna og ser for meg at hvis de først kommer så blir de litt...

hi

Skrevet

Jeg var ikke i stand til å få besøk av annet enn min mann og foreldrene mine. Jeg var så syk at jeg egentlig bare har sett på bilde at foreldrene mine var innom. Mannen min bodde på rommet, så han husker jeg jo at var der....

Etter et par uker fikk jeg et par korte besøk på sykehusetog det var greit. Hjemme fikk bare de som var 100% sikre på at de var helt friske komme og da med håndvask med en gang de kom inn i huset. Vi var så svake og dårlige at vi ikke hadde tålt en liten bakterie innom.

Skrevet

Om jeg orket svigerfamilien? Ja så klart de fikk komme også! De nærmeste (altså barnets besteforeldre og de av tanter og onkler som bor nær nok) kom og besøkte oss på sykehuset. De ringte først så jeg var forberedt og de ble heller ikke mer enn en times tid. Det var mye besøk den første tida og jeg syntes bare det var hyggelig. Ville jo gjerne vise fram den lille jenta vår.

Skrevet

Pass på at du undersøker dette med besøk på sykehuset. På sykehuset her har de sluttet med besøk. Kun barnets pappa + søsken får komme inn og hilse på. Vil noen andre se babyen må vi pent trille ned til caféen. Nå som vinteren står for tur (vet ikke når du har termin), ville jeg ikke trillet ned med en nyfødt baby av frykt for RS-virus.

Jeg synes regelen er altfor drøy! Mamma var barnevakt for våre to barn under fødselen, og da hun kom inn med de for at de skulle få se på den nyfødte måtte min mamma vente på utsiden av barselavdelinga mens barna fikk komme inn. Helt latterlig spør du meg! Jeg bodde alene på rommet, men allikevel måtte jeg trille den lille ut til fellesområdet for alle for at min mamma skulle få se ham. Hadde ikke samvittighet til at hun skulle stå alene på gangen og vente mens barna mine var inne og holdt den lille.

En liten digresjon det der;p hehe.. Men anyway.. Sjekk hvordan det er på ditt sykehus.

(Dette var på SiV i Tønsberg)

Skrevet

Ikke noe problem med besøk på sykehuset. Værre å ha svigerfamilien på besøk en hel uke etterpå.... Det gjør jeg ikke med nr 2.

Skrevet

Min erfaring er at det er vanskelig å planlegge, i alle fall dersom det er din første. Det eneste jeg vil anbefale er at du snakker med mannen din om hva du ønsker før dere drar til sykehuset.

Etter som fødselen min nærmet seg viste det seg at det faktisk var ganske mange som planla å besøke oss på sykehuset. De hadde bare tenkt å møte opp. Jeg fikk helt fnatt. Mannen min ga tydelig beskjed til alle "VI ringer når det passer med besøk. Det blir nok når vi kommer hjem"

Vi hadde faktisk bestemt oss for å ikke få besøk av svigerfamilien på sykehuset, hadde mine foreldre bodd i nærheten hadde de fått komme. Jeg er kjempeglad i svigerfamilien min, men de er mer slitsomme. Med mine foreldre kan jeg være meg selv, jeg kan si at jeg er trøtt og ikke orker å snakke, de har sett meg i alle situasjoner før osv. Svigers hadde aldri forstått dette.

Min mann var enig med meg, og lot meg lage "reglene". Det var tross alt jeg som skulle føde.

Men, så endte vi opp med svigers på besøk samme dag som jenta ble født:) Vi fant ut at det var lurere, siden vi begge to var ganske "høye" og oppspilte uansett. Så fikk vi fred og ro bare oss tre når vi faktisk kjente hvor slitne vi var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...