Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 jeg har ammet to barn i to år.. når tredjemann kommer, så ønsker jeg ikke å amme. det tappet meg helt for krefter. dag ut og dag inn, pup ut og pupp inn, dårlig søvn, veeeldig dårlig søvm.. natteamming til 1,5 år.. (ja, jeg vet, jeg hadde ikke trengt å amme så lenge... men klarte ikke å slutte.. ) neste gang tenker jeg på jå stappe inn flaske fra dag en. jeg er kronisk jernfattig og har ikke ORK. Kan noen si om de fikk et bedre/enklere spebarnsliv med barnet de flasket opp enn det dere ammet? tenker på søvn, rutiner osv osv
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Med alle mine tre gutter, så har både ammet og gitt MME. Og det beste av alt- du får avlastning ved at far event noen andre kan gi småtten flaske. Gjør det du føler for, og blås i hva andre måtte mene om det.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 min erfaring er at amming er mye mye lettere så lenge man får det til. har en gutt som mætte få flaske, og det var en del mer styr de første mnd. men fra ett år så er det lettere med barn som får flaske. sover lengre og våkner sjeldnere om natten. og selvfølgelig, far kan ta nattevaktene. så jeg tror jeg hadde gått for en mellomting. amming de første mnd, og så innført flaske fra rundt 6 mnd?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Første fikk flaske. andre ble fullammet. Jeg må helt ærlig si at jeg var like sliten, men at ammingen var enklest.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 jeg ammet i 2 mnd, men sluttet pga lite melk. Jeg stresset sånn med å få mer melk at det var bare stress. Hadde pumpe med meg på ferie. Jeg ammet, pumpet etterpå for å se omdet var mer. Ga MME neste måltid for å pumpe meg for å se hvor mye jeg hadde...det var jo ikke mer enn 40ml tilsammen... Jeg stresset sånn at jeg bare sluttet. Hadde ikke melkespreng engang. Men fy søren så stress det er å fullflaske!!!!! Jeg bare sier det så du vet om det altså, du må gjøre det du føler for. Men opp om nettene, ned å varme melk...i flere mnd. Og når jeg ar ute måtte jeg alltid huske å ta med MME og varmt vann, slik at jeg kunne gi han melk når han var sulten. Måtte alltid ha det med. Det er så mye enklere å bare sette meg ned og amme. Men han sov lengre på nettene, men det var kansje fordi han ikke var mett når jeg ammet.
Kanutten83 Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Min første var flaskebarn fra før vi dro fra sykehuset, og det som jeg syntes var greit med flaske var: -viste alltid hvor mye han fikk i seg -han spiste alltid med 3-4 timer mellomrom, med nr 2 som ble ammet gikk det alt fra 30 min til 3 timer mellom hver gang -andre kunne mate, jeg måtte ikke være hjemme konstant fordi puppen måtte være tilgjengelig -pappa'n kunne gi mat om natten innimellom (helger, ferie..) så jeg fikk sove litt mer sammenhengende Det som var litt stress var når jeg skulle gi ham mat når vi var utenfor hjemmet, måtte alltid huske på minst 1 ekstra flaske i tilfelle han ikke drakk opp den første. Termos med varmt kokt vann og med avkjølt vann så jeg kunne blande perfekt temperatur. Og så klart flaskevasking og koking.... gørrkjedelig og det tok litt tid selv om jeg kjøpte microsteriliastor. Kjøpte flaske nok til 2 1/2 døgn så jeg slapp å vaske flasker hver dag. Når det gjelder nærheten og kosen man får med amming vs flaske, er det ikke store forskjellen egentlig, jeg koser meg like mye med å gi flaske som da jeg ga pupp. Han ligger jo helt inntill meg og koser med hånda eller håret mitt, mens han ser meg inn i øynene helt til han evt sovner. Vår egen lille kosestund hvor resten av verden stenges ute:) Lykke til med valget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå