Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Jeg leser gjennom noen av innleggene her i dag, og blir faktisk litt sjokkert over hvor dårlig tid folk har. Unger skal ikke få gjøre noen ting i butikken, selv om det bare tar littegrann lenger tid enn om man hadde gjort det selv. Hvordan skal ungene lære ting? Jeg er enig at man kan ta hensyn til kø, men om det lar seg gjøre, lar jeg ungene ta del i handlingen, dvs hente matvarer, pante flasker, trykke på grønn knapp når jeg betaler med kort osv. Når vi går tur og skal over en vei, må ungene se godt til høyre og venstre, selv om jeg er sikker på at bilene har stoppet, slik at de lærer at de skal se seg for. Om bilistene som har stoppet ved fotgjengerfeltet blir irritert fordi vi bruker lenger tid, så kunne jeg ikke brydd meg mindre! Er det ikke plass til barn og gamle, som bruker litt mer tid enn andre, i samfunnet? Må alle rushe seg avgårde i butikken fordi man skal ta hensyn til de som har så dårlig tid? Hvorfor kan ikke de som har så dårlig tid ta hensyn de som liker å ta seg tid og samtidig lære barna hvordan ting fungerer? Altså, alt med måte, man "koser" seg ikke på butikken midt i julestria, men barna mine og jeg er faktisk også en del av samfunnet, og vi tar også den tida vi trenger!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Enig med deg. Synes synd på barna til de foreldrene som bare stresser og har dårllig tid hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Så flytt dere da, så slipper jeg å stresse!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Det er forskjell på å la barna hjelpe til litt, enn de som lar barna legge på alle varene, pante alle flaskene osv. Når jeg må stå unødvendig lenge i kø fordi du gjerne vil at barnet ditt skal putte på tyve kronestykker så blir jeg irritert. Jeg syns ikke det er moro å stå i kø og jeg vet det hører med til det å handle i butikken, men det er noen som bruker veeeeldig lang tid! Og jeg lar barnet mitt hjelpe til jeg også, men det når det er lite kø også gjør jeg det samtidig slik at det ikke tar noe ekstra tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå