Gå til innhold

jobbintervju


m_lin

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber nå fikk jeg sparken et par uker etter at jeg fortalte at jeg er gravid. Nå er jeg på kontrakt så de gjør på en måte ikke noe ulovlig..

Det har vært lite å gjøre på jobb i det siste, men likevel så synes jeg dette var urettferdig. Ble lovet svar om jeg skulle få fortsette fram til termin, men de er veldig trege på å svare meg. Uansett.. har fått jobbintervju.. "drømmejobben" nå på fredag og er 16 uker på vei...

 

Noen tips til hva jeg skal fortelle om på intervjuet?

Man kan ikke se at jeg er gravid enda.. men det begynner å bli litt mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte ikke at jeg var gravid på intervju. Sa det samme dag som jeg skrev kontrakt. Sjefen ble litt paff, men ingen sure miner:) De har ikke lov til å spørre på intervju og du er ikke pliktig til å si noe.

Forteller du slikt på intervju er det liten sannsynlighet for at du får jobben, dessverre...:(

De har ikke lov til å diskriminere deg pga graviditet, men det er MANGE som gjør det og heller finner på en annen undskyldning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på intervju på drømmejobben. Nå var det bare en stilling som ekstravakt da, men jeg valgte å være ærlig fra start. Det er der jeg ønsker å jobbe når jeg er ferdig med utdannelsen, derfor ville jeg også være ærlig.

Jeg fikk jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig vanskelig! Lurer på om jeg skal se det an på hvordan intervjuet går, og kanskje si noe i andre intervjurunde om det blir. Spurte en jeg har jobbet før om han kan skrive referanse brev til meg og han sa at jeg kunne skrive det og så skal han signere hehe

jeg får smøre tykt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - så spennende!

Det er litt vanskelig å svare på, og det kommer sikkert an på hvilken bransje du jobber i. Det er dessverre slik at mange vil nedprioritere deg dersom du forteller at du er gravid. Men om vi forsøker å se det fra deres side; om det er slik at de trenger en person i denne stillingen med det samme setter vi de faktisk i en litt vanskelig situasjon om man etter en liten stund skal ut i permisjon. Skal man ansette i en nyopprettet stilling, kan man ofte vente på den rette kandidaten. Jeg kjenner ei som nylig fikk en veldig fin stilling, til tross for at hun er gravid og fortalte i intervjuene at hun var det. I min bransje snakkes det mye og "alle kjenner alle" eller i hvert fall noen kjenner nok noen som har hørt om deg... Jeg ville derfor aldri turt å gå i intervju 16 uker på vei og ikke fortalt noe før jeg signerte kontrakt - det ville hengt ved mitt navn i årevis! Det er litt annerledes om du er 6 uker på vei, og tross alt ikke kan vite om dette går bra eller ikke.

 

Mitt tips er at ærlighet varer lengst, men at du kanskje kan tørre å selge deg inn litt før du forteller det kanskje i intervju nr 2 eller 3. Men jeg ville ikke ventet til etter at jeg hadde signert kontrakt!

 

Lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrg suttit i en sådan sits som du sitter så vet inte hur jag skulle reagera om jag hamnade i det. Men jag skulle nog aldrig kunna ljuga/inte berätta sanningen.

 

Som turbooglykkelig skriver, ärlighet varar längst. :) Hoppas allt löser sig för ditt bästa ialla fall och lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på jobbintervju i uke 8 og fortalte at jeg var gravid. De syntes det var veldig flott av meg å si ifra, og fikk jobben!

Trur nesten at det bare gav et mer positivt inntrykk av meg at jeg sa fra. Da fremstår man som ærlig og redelig helt fra første stund.

Siden du er såpass langt på vei synes jeg så absolutt at du skal si ifra. Du får bare stå på å fortelle at du er den beste for jobben!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...