Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Visste dere at det er like mange kalorier i et glass eplejuice som et glass cola? Det visste ikke jeg! Selvfølgelig er juice et mye bedre valg, men det inneholder faktisk like mye sukker som cola (men med vitaminer og uten de andre skadelige stoffene i cola) Et glass juice gjør jo ingenting, men bytt ut resten med vann! Eller gjør som jeg, bland ut barnas juice med vann og din egen juice med farris.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Det beste er å spise en appelsin og drikke et glass vann. Det er mer kalorier i juice (frukt i flytende form) enn i frukt. Jeg husker ikke helt hvor jeg lærte dette, men jeg tror jeg leste det i en artikkel i Foreldre og Barn hvor de testet ut Juice til barn. Og for ikke å snakke om å skåne tennene.. Selv gir jeg sønnen vår juice bare når han er syk. Håper han fortsetter å være like glad i vann når han blir eldre.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Denne testen er først og fremst for barn, men dette gjelder jo voksne også: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/tester/article677201.ece
lille sprelle Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Bare en liten kommentar ifht tennene. Det viktigste der er å holde seg til måltider. Dersom man utsetter tennene for syreangrep mellom måltidene, er det skadelig for dem (selv om det er noe sunt som et eple e.l.). Det samme gjelder i forhold til fordøyelsen. Det er ikke sunt å sette den i gang hele tiden heller.
Stellaborealis Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Et lite tips er også å kjøpe helt ren eplejuice uten tilsetningsstoffer hvis dere har noen gårder i området som selger det:) Evt presse selv.
Lemonia Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Det er ikke helt riktig det du sier. Det er ikke mer kalorier eller sukker i juice enn i frukt, det er jo akkurat den samme frukten som er presset så hvor skulle de ekstra kaloriene eller sukkeret kommet fra? Å spise en appelsin eller å presse den appelsinen til juice utgjør derfor ingen forskjell i forhold til kalorier eller sukker. Imidlertid er det slik at de færreste nøyer seg med å drikke juicen fra bare én appelsin, og det skal en del appelsiner til for å gi et vanlig glass juice og flere appelsiner betyr også mer sukker. Et annet poeng er at å spise frukt gjør at du også får med deg fiberet i frukten, noe du ikke får om du bare drikker juicen. Fiberen gjør at blodsukkeret ditt ikke går like fort opp som om du hadde drukket tilsvarende mengde juice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå