Gå til innhold

overfallsvoldekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik som status er nå, og med opplysninger som har blitt gitt ut fra politi, er det at det er hovedsaklig utenlandske menn som voldtar.

Primært iranske, afghanere, afrikanere osv.

Politiet råder jenter til å holde seg inne på kveld/natt, gå sammen med andre jenter/menn, kle seg godt og ikke utfordrende.

Er det et slikt samfunn vi skal få? At vi blir et "muslimsk" land, som ikke lengre kan gå eller kle oss fritt?

Skremmende utvikling synes jeg.

Vi kvinner ender opp med undertrykking, og må vel gå i burka snart for å få gå i fred...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Religion er vel ikke temaet her? Ikke alle utenlandske menn er muslimer, til din informasjon. Ikke en gang alle utenlandske voldtektsmenn.

Skrevet

Norske menn generelt tåler vel å se at ei jente har kort skjørt, eller forstå at jenter kan være nødt til ¨å gå ute i mørket. Det er en utenlandsk muslimsk mann som uttalte i media at jenter som går alene på kveld/natt, inviterer til ufrivillig sex. Ingen nordmenn har så skrudd tankegang og syn på damer.

Skrevet

Men hva med kristne menn fra f.eks. Etiopia, Eritrea eller Vest-Afrika? Tror du de har samme kvinnesyn som norske menn?

Skrevet

Så det du egentlig mener er at det er noe galt med mennene som er fra de landene?

Skrevet

Tror du seriøst at burka beskytter mot voldtekt?

Det tror ikke jeg. Tror ikke voldtekt har ikke noe med hva en har på seg.

jeg tror ikke det er avgjørende hvilken gud en ber til heller, eller om en ber til noen i det hele tatt.

Det handler om holdninger. Og det første den norske regjeringen bør gjøre er å vise at de prioriterer voldtekt, at de faktisk setter inn ressurser som monner. Det er for mye preik på nordmenn.

Vi ser det her inne også. Se hvor mange damer her er daglig som mener at kvinner skal være seksualobjekter for menn.

tråder som "stakkars mannen din som ikke får sex" " de har sterkere seksuelle behov og det er ikke rart de er utro om ikke kona gir dem sex"

"kvinner kan skylde på seg selv om menn ikke behandler dem med respekt".

Ja, det er mange her inne av den typen. Og dere som sier slikt, dere er med på å styrke en kultur som legitimerer voldtekt.

så hold kjeft med religionspreiket og tenk på hva du selv står for.

Skrevet

Jeg mener de kommer fra en kultur som har et annet kvinnesyn enn vårt. Og at de kommer fra land som er eller har vært preget av krig hvor voldtekt blir brukt som våpen mot sivilbefolkningen.

Skrevet

Men det er jo ingen unnskyldning for å komme å voldta her i Norge!!

Skrevet

Og poenget mitt var egentlig: Når det står i avisen at voldtektsmannen var utenlandsk eller at voldtektsmannen var afrikaner, så betyr ikke det at han var muslim.

Skrevet

Poenget var at det å ha et annet kvinnesyn enn norske menn, ikke er noe som bare gjelder muslimer.

Skrevet

Ja, det er klart. Hele verden kommer til å bli tatt over av muslimer... Du bør nok bare løpe i dekning å låse deg inne i en bunker nå med en gang.

Herregud, HI. Litt kunnskap og perspektiv hadde vært fint. Skjerpings.

Skrevet

Det er holdninger som fører til voldtekt. Syn enkelte har på andre mennesker. Har ikke noe med hverken religion eller hvor man kommer i fra. Det finns etnisk norske menn med kvinnesyn som er så innsnevret at det er helt tragisk. Så faktisk en reportasje her om utenlanske menn som hadde en kampanje som het noe sånn som "la oslos damer gå fritt" eller noe.

Blir helt kvalm av dere som mener det kun er muslimer og menn med mørk hudfarge som er slemme.

Skrevet

Det er vel nærliggende å tro at de er muslimer siden de aller fleste mørkhudede som er innvandrere faktisk er muslimer.

Skrevet

Endelig noen som tør å si fra hva mange andre tenker! Dere som er uenige, bor dere i hovedstaten? har dere gått på kvelden på nedre Grunneløkka eller Grønland??? Det er digusting! Selv ble jeg overfalt av en utenlansk mann på vei hjem...gudskjelov hadde min beskyttelses engel med meg den kvelden. Hvis dere leste om helgens hendelser, så var en av 5 overfall begått av norske... Det sier litt. Sier meg enig med hovedinnlegger, og har ikke noe med religion å gjøre men om deres synn på kvinner.....hvis ikke de klarer å integrere seg og respektere landet de får bo i, send dem for helvete tilbake der hvor de kommer fra!!

Skrevet

De færreste voldtekter er overfallsvoldtekter. De fleste voldtekter i Norge begås av norske menn.

Overfallsvoldtekter begås av utenlandkse menn, da hovedsaklig av de med ikke-vestlig opprinnelse.

Skrevet

Som dame er det pokker ikke lett å vite hvor man skal gjøre av seg nei.

Ute risikerer vi å bli voldtatt av utlendinger.

Hjemme risikerer vi å bli voldtatt av våre egne, norske menn.

Blir i hvert fall teit å mene at kvinner må holde oss hjemme om vi vil unngå å bli voldtatt, ettersom de fleste voldtekter skjer i hjemmet.

Skrevet

uansett er det skremmende holdninger, og som de sa på P4 (linken) så sier han at det er slik "alle" tenker av utenlandske menn. De vil heller ikke være sammen med norske damer, bare knulle dem. Og når ei jente går lettkledd og full hjem fra byen så er det som at de "roper kom å knull meg" (!!!)

Jeg skjønner også at ikke "alle" tenker sånn, men det er holdningen til veldig mange desverre....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...