Gå til innhold

Når begynte deres barn å sitte i høystol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er straks 6 mnd. virker ikke helt fornøyd med å sitte i vippe stol mer. Sitter bare å lener seg forover.. Vi prøvde høystolen med pute som støtte og det syntes han var veldig stas. Er det greit at de sitter litt i en sånn stol selv om han ikke klarer å sitte på egen hånd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lille stunden som mating pågår så går det helt greit å sitte i høystol. Bare støtt opp skikkelig :)

Vår lille begynnte da hun var rundt 7 mnd, men kastet seg så mye bakover at vi måtte bytte til vippestol igjen. Nå er hun 9 mnd og tripp-trappen går mye bedre ;)

Skrevet

Vi begynte med tripptrappstol da vesla var ca 5 mnd. hun sitter fint i den da det er pute der. sitter jo ikke lenge, bare da hun spiser.. hun er kjempe fornøyd med å få sitte ved middagsbordet.. :) hun er nå snart 7 mnd og liker den stolen veldig.. etter at hun fylte 5 mnd så var det ingen vits å ha henne i vippestolen. selv med babybjørn sippestolen så gikk det ikke, hun ville sitte.. ikke ligge å spise. :)

Skrevet

her har tulla sittet i tripptrapp stolen siden hun var 5,5 mnd... ikke noe problem.. hun kunne da sitte alene også... hun vingler litt i den, men det er ikke farlig å sitte der selv om de ikke kan sitte selv, det er jo på den måten de trener opp balanseevnen og musklaturen i ryggen :) Dersom de ikke klarer å sitte alen er det bare å fylle på med litt puter, men det blir jo det samme som å øve seg på å sitte på gulvet.. et sted må de jo trene seg opp:)

Skrevet

Vår gutt hadde øvd seg litt på forhånd ved å sitte på fanget og å sitte i vogna (han satt og lekte litt fremoverlent med sidene på vogna å støtte seg til), da vi skaffet høystol fra IKEA var han snaut 5 mnd trur jeg, og jeg brukte bara puta et par uker. Men det skal sies at han satte seg opp selv når han var 6 mnd, så han var tidlig ute. korte stunder går helt sikkert bra.

Skrevet

5, 5 mnd. Da var hun lei vippestol og ville bare opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...