Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Klarer dere virkelig ikke å respektere at noen ikke vil være med på dette? Masse bråk på mange steder i natt. Knuste ruter, vinduer tilgriset med egg, biler som er tilgriset og store gutter som banker opp de små for å få tak i godiset deres. Er dette noe dere med hånda på hjertet kan si at dere liker? For det er nemlig dette som skjer hvert eneste år. Begynner å bli grundig lei av å bli kalt stygge ting her inne bare fordi jeg ikke vil være med på å oppfordre til slik oppførsel. Jeg er ikke for at barn skal gå rundt å dunke på dørene til eldre mennesker og faktisk true dem for det er det som mange gjør!! Og ikke kom her å sammenligne med julebukker for de ringer på og synger og går sin vei om det ikke vanker noe.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 ganske enig. Hadde noen griset til min bil så hadde jeg blitt rimelig sur. Og ja, de truer til seg godteri. Det verste synes jeg imidlertid er dette med pengebruken. Butikkene tjener grovt på at ungene skal ha kostymer og effekter (og godteri) som kun brukes en gang i året. Neste år må de ha nytt.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Vi som liker halloween liker jo ikke at enkelte oppfører seg som idioter da!!! Det er med stor sikkerhet INGEN her inne som støtter opp om at enkelte mennsenker i samfunnet drar strikken aaaaaltfor langt! Det er nå desverre slik verden er - og lite vi kan gjøre med det. Men det vi kan gjøre, er å innse at tradisjonen nok har kommet for å bli - for så å lære ungene våre om hvordan de skal forholde seg på denne dagen. Her hadde vi BARE positive opplevelser med gårsdagens feiring ;-) Ingen frekke unger - bare hyggelige unger som banket på døren og fint sa knask eller knep... Vi opplevde dagen som KUN positiv ;-) Synes dere halloween motstandere maler fanden på veggen og litt til! At det skjer dumme ting på en sånn dag, tror jeg på - men jeg nekter å tro at så mange her inne opplever det KUN negativt. Da sitter det i så fall i hodet deres - og ikke hos ungene som går rundt!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Det er jo ikke bare til halloween kostymene blir brukt da.... Unger kler seg jo ut ellers i året også!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Som jeg skrev over så handler det også om å respektere folks valg om å ikke delta, men det er det utrolig mange her inne som ikke gjør! Dere kan ikke presse dette nedover ørene på oss bare fordi dere syns det er så gøy og ungene koser seg såååå masse. Jeg respekterer de som går Halloween og klarer å oppføre seg skikkelig. Jeg smeller ikke døra i hodet på noen. Var ute og gikk tur og kommenterte hvor fine de vi møtte var, men jeg vil ikke ha den flyinga på døra med trusler !! Gjensidig respekt er jeg ute etter! HI
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Mine unger gikk halloween i nabolaget i går. Ikke hadde de med egg, tusjer eller dopapir siden det er uakseptabelt her, og både jeg og foreldrene til de to andre ungene som slo følge med dem, forklarte det med slukket lys og låst dør. De kom også på døra hit, og sjekket først dørhåndtaket før de ringte på EN gang. Likevel, møtte de på to sure kjerringer og en sur gubbe som ikke hadde slukket utelysene og ikke har låst døra. De åpnet døra selv om de vet hvilken dag det er, og ga ungene masse kjeft. Resten av nabolaget var hyggelige, slik at ungene kun nevnte det negative i forbifarten og var storfornøyd med dagen ellers
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Enig med 09:06. Ærlig talt, HI! Å si at vi liker bråk og uganggir da ingen mening . Synes det skjer noe skikkelig dritt hver nyttårsaften jeg, så jeg gruer meg faktisk til nyttårsaften hvert år. Det blir bråk, noe skjer med raketter, masse fulle folk osv. Skal jeg da lange ut mot alle som feirer nyttårsaften og mene at de alle oppfordrer til bråk? Latterlig innlegg. Her handler halloween om å kle seg ut, kose seg, gå rundt til naboene, ikke tigge,eller gjøre rampestreker, men spørre hyggelig,"knask eller knep" og får man nei så går man videre. Her pynter vi og koser oss med levende lys og det har aldri vært noe bråk på halloween alle de årene jeg har bodd her.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Vi som elsker Halloween sørger for at Halloween blir feiret på en skikkelig måte. Vi følger ungene våre rundt og følger med på det som skjer, vi lærer ungene våre at Halloween er kun en dag i året og at man oppfører seg pent. Vi lærer dem at de ikke ringer på dører hvor utelyset er slukket, om om noen som ikke har slukket lyset åpner opp og ikke vil gi ut noe godterier, lærer vi dem at de er hyggelige og snur og går igjen. INGEN som elsker Halloween oppfordrer til slik oppførsel. Vi sørger nemlig for at ungene våre ikke gjør sånne ting. Og julebukker håper jeg holder seg langt unna mitt hus, dessverre finnes det ikke noe tegn man kan gi ut for å unngå dem.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Det handler jo ikke om at ikke flertallet respekterer deg og alle andre som ikke liker denne tradisjonen - men at enkelte idioter ødelegger for alle andre!!! Sånn er det jo med alt annet i livet også - det er alltid noen som ikke klarer å holde seg til reglene. Det betyr ikke at "alle vi andre" som liker halloween er enig i deres dumme oppførsel!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Hæ? Det der med lys og låste dører var nytt for meg. Du kan da ikke forvente at alle skal sette seg inn i regler og koder for denne tradisjonen når de ikke liker den og kanskje ikke har små barn?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Men hvis du ikke setter deg inn i det, så kan du ikke klage at barna ringer på hos deg og høflig spør etter godteri, og kjefte på dem istedet! Mesteparten av barna i Norge feirer halloween, det er masse om det på TV og radio, slik at de fleste BURDE få med seg hva det er. Hvordan skal ungene ellers vite hvem som feirer eller ikke da? Det er det samme som med telefonsalg - vil du ikke bli oppringt, reserverer du deg i Brønnøysundregistrene, og DA kan du klage hvis de likevel ringer. Norge forbyr ikke Halloweenfeiring eller telefonsalg kun fordi du synes det er irriterende - du bør ha dine forholdsregler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå