Gå til innhold

Jeg DRITER i hva som er norsk tradisjon eller ei....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feirer jul, påske, 17 mai, valentine, bryllupsdag, bursdag, halloween.....

JA tenk. Lever kun en gang, så har ikke tenkt til å bruke energien på å sutre over alt som "ikke passer seg fordi jeg ikke liker det".

Bur dere inne, sumaga kjærringer, og syt i vei over noe som grusomt som at barn kler seg ut og har det moro. Huff og huff, hvordan skal denne verden bli tro? Alt var mye bedre før, eller var det det? Nei stemmer, det er jo bevist at ting IKKE var bedre før. Og det tross at de ringer på døra i oktober i stedet for romjula.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvor mange nye tradisjoner våre oldeforeldre, våre besteforeldre og våre foreldre har godtatt. Tenk på hvor mange nye ting våre oldeforeldre, våre besteforeldre og våre foreldre har måttet akseptert. Hvorfor klarer ikke vi å gjøre litt av det samme?

Skrevet

Jeg har opplevd at nordmenn generelt er veldig konservative. Kommer fra utlandet, og mine barn er halvnorske. Når jeg forteller til folk at jeg praktiserer BÅDE norske tradisjoner og tradisjoner fra mitt land, får jeg ofte spørsmål "hva er vitsen? Du bor jo i Norge, og da må dere følge norske tradisjoner. Ingen vits til å ha ting dobbelt opp". Samtidig som de ikke vil smake på middagsrettene som er vanlige i mitt hjemland, selv om det verken er snakk om veldig sterk mat eller "eksotisk" mat som froskelår, snegler osv.

Skrevet

Hehe, ja ikke sant? Slik er det ofte:-)

Vi roper høyt om alle disse tradisjonene og nymotens greier vi ikke liker mens vi fortsatt mesker oss i Taco og trykker ivrig på iPhone. Vi nordmenn er litt rare;)

Skrevet

Og nordmennenes nasjonalrett er pizza grandiosa. Jada, DET er gammel norsk tradisjon fra 1800-tallet :D

Skrevet

Men Halloween er fy-fy! Tenk å ta ungene har det kjekt. DET kan vi ikke ha noe av altså! :-)

Skrevet

08:49 - nei, selvfølgelig, med det norske lavkarbohysteriet må det være barnemishandling å sende ungene på Halloween-tokt. Og tenk, hvis dine unger ser det og også vil ha godteri! Da blir dem sikkert kjempesyke og skadet for resten av livet. *himle med øyne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...