Gå til innhold

Dere som har hatt små barn med bronkitt.. ( og antibiotika)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet for to uker siden med feber og tett nese. Etter fire dager gav regjerende seg, men han satt igjen med en voldsom hoste. Og nå hoster han skikkelig! Gutten min er ett år...

Vi skal til legevakten i dag. Men er det virkelig nødvendig med antibiotika? Min mor mente nemmelig det.. Selv er jeg skeptisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bronkitt skyldes et virus, og det er ubrukelig med antibiotika. Men, be de sjekke CRP (det gjør de antakelig av seg selv da, men), for man kan ha en bakteriell infeksjon i kroppen samtidig og at antibiotika derfor blir nødvendig allikevel :)

Fortell moren din at man før i tiden fikk antibiotika for bronkitt, men at man ikke bruker det lenger.

Hilsen en med bronkitt minst en gang i året..

Skrevet

Det er en bakterieinfeksjon som "går" nå for tiden som setter seg i lungene. Mycoplasma heter den og hvis crp viser at det er bakterieinfeksjon så vil antibiotika hjelpe. Hvis ikke så får dere sikkert noe hostesaft :-)

Skrevet

jeg har en tass som ofte har bronkitt. Som regel går det over av seg selv, men noen ganger må han ha antibiotika... de tar en CRP, og er det utslag på den og allmenntilstanden hans er dårlig så kan det være greit med antibiotika. Men ja, foreldre krever ofte medisiner mot infeksjoner som egentlig vil gå over av seg selv.

Skrevet

Min 3 åring hadde bronkitt i fjor og fikk antibiotika. Gikk lenge og "hanglet", men så fort vi fikk antibiotika kur ble han frisk!!!

Skrevet

Bare en liten opplysning vi fikk fra barnelegen på sykehuset;

Om man får diagnosen bronkitt mer enn 2 ganger i året, så bør dere sjekke barna/dere selv for astma/ infeksjonsutløst astma..

Viste seg å stemme med begge gutta mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...