Gå til innhold

Mye debatt om voldtekt på nett nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og påfallende mange på VG, andre nettsteder, og også på DIB mener at jenter som går med "for mye sminke", lettkledd osv delvis har skyld i voldtekten fordi de har "fristet" overgriperen.

Men... hvis man skal følge denne logikken, kan da enhver kvinne voldta en mann med bar overkropp på sommeren, en som har for mye parfyme som lukter godt, for trange klær eller er for nærgående fordi han er full? En som har tettsittende jeans der man ser bulen i buksene...

Fordi det er det som er logikken i disse kommentarene. Eller er det kun menn som skal få lov til alt, og vi kvinner må lære oss å bli kuet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De utsagnene er de dummeste jeg kommer over. Uansett hvor fristende og utfordrende ei jente går kledd, så er et nei et nei, hun kler seg ikke slik for å "få sex", eller or at mannfolk skal få lov til å gjøre hve de vil med henne.

Slik det burde være: Folk burde få gå i undertøyet sitt, eller nakene, uten at det gir "rettigheter" til å voldta.

Blir forbanna på slike holdninger.

Skrevet

Det er helt på trynet! Jeg syns også det er rimelig fantastisk med disse "forhåndsreglene" vi JENTER skal ta for å ikke bli voldtatt, ikke gå med for korte kjoler..bla bla bla.

Hva med noen forhåndsregler til de som vil voldta noen? Hvis du syns ei dame er fin, og får lyst til å voldta henne, løp andre veien og finn hjelp!

Det er en syk syk verden vi lever i... likestilling meg i rævva!

Skrevet

Det verste er at noen "smartinger" uttaler seg om at når en kvinne går ALENE om kvelden/natten, så inviterer hun til sex. Så alle som går hjem fra jobb, date, vennetreff osv må ta DROSJE for å ikke bli voldtatt? Det skrives i media at jenter og unge kvinner må hentes... Hva hvis man ikke har nettverk? Mange jobber nattevakter og må gå til busstopp. Man bruker da ikke flere tusen kroner i taxi i måneden når man kan gå en kilometer hjem! Skal man måtte legge ut masse penger for å slippe å bli voldtatt?

Og her i nord er det mørketid. Så vi jentene må da holde oss innendørs hele døgnet 2 måneder i året?

Skrevet

Snart blir vi vel tvunget til å gå med plakkat;"nei, jeg er ikke ute etter sex, jeg prøver bare å komme meg hjem"

Skrevet

Kanskje man skal lage regler for at ingen menn ikke skal kunne gå ute etter kl.19. DA blir det drama og snakk om frihetsberøvelse, vil jeg tro!

Skrevet

Fy faen.

JA til voldtektsmaskin i fengselet hvor jævlene kan bli rævpult av en maskin i resten av sin tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...