Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Rettsvitenskap Kriminologi Utviklingsstudier Offentlig adm og ledelse Økonomi og adm/revisjon Adm og ledelse Statsvitenskap
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Kriminologi var det eneste som appelerte til meg der:-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Noe som gir meg jobb etterpå. Om alle gir like greie jobber (interessant, arbeidstid, betalt, trygghet etc) ville jeg sikkert gjørt som jeg allerede har gjort: økonomi og adm.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Offentlig adm og ledelse Økonomi og adm/revisjon Adm og ledelse En av de, for da får du jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Økonomi og adm/revisjon Adm og ledelse
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Økonomi og adm/revisjon Holder på med siste året selv, og dette er nok en av de utdannelsene hvor man er så godt som garantert jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Hadde jeg valgt etter interesse, hadde det nok blitt kriminologi - men da sliter du med å finne jobb etterpå. De er viktig å tenke litt fornuftig opp i det hele. Adm og ledelse/økonomistuder er trygge.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 øk.ad eller revisjon... sikker greit betalt jobb og mange muligheter
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Takk for svar. Personlig så kunne jeg tenke meg å studere kriminologi, utviklingsstudier eller statsvitenskap. Men tenker jo samtidig at om jeg hadde tatt adm. og ledelse, revisjon eller rettsvitenskap så er jeg jo så og si garantert jobb etter endt utdanning... Synes jo selvfølgelig de sistnevnte studiene høres interessante ut, men finner de første mye mer spennende. Ikke lett det her, nei. HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Rettsvitenskap, for de andre er litt "flytende" studier hvor det ikke alltid er like enkelt å få seg jobb. Dessuten liker jeg studier som er ganske målrettetede og klare mot en spesiell type jobb. Evt. økonomi eller lignende, men det har jeg liten interesse for. Når det er sagt så synes jeg helt klart at kriminologi, utviklingsstudier og statsvitenskap er veldig spennende, det er bare at jeg tenker for mye på jobbmuligheter.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jeg har selv statsviterutdannelse, og må si jeg syns det var UTROLIG spennende! Trivdes kjempegodt på studiet, masse spennende fag, mye interessant litteratur og i det hele tatt. MEN: vanskelig å få seg jobb etterpå, har etter mye tenking blitt lærer, og trives for øvrig GODT med det
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Utvilsomt revisjon. Jeg er revisor selv, og stortrives i jobben.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Jeg hadde i hvert fall styrt unna kriminologi og utviklingsstudier - spennende studier, men umulig å få en relevant jobb etterpå. Ellers hadde jeg vel forsøkt å ta en utdanning som både appelerte til meg i en viss grad, og som kunne gitt meg jobb etterpå. Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å jobbe med økonomi, selv om det er det kanskje er det sikreste studiet for å få jobb etterpå at de du har listet opp, men man må jo både kunen gjennomføre studiet og trives med det yrket du skal ende opp med også, så du bør ta med begge deler i din avveiing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå