Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 og med erfaring med Medikinet? eller Equzym, om det er slik det skrives ... ?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har ingen erfaring med medisiner, men vi har fått en helt ny gutt etter å ha kuttet ut gluten. Les mer om proteinintoleranse her: www.npif.no En enkel urinprøve kan gi deg svaret. www.neurozym.no Anbefaler alle med adhd og adhd barn å teste seg. Har du/ditt barn proteinintoleranse mot melk og/eller gluten, så får dere et mye bedre liv ved å kutte ut disse matvarene istedenfor å proppe kroppen full av medisiner
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 HI her.. HAR alleredetatt prøver, og har fått svar ... Prøver ut nå , har kuttet ut laktose og kuttet ned på gluten . Jeg er i utgangspunket litt skeptisk og imot å putte i medisin, og har kjempet mot barnefar ang. dette med mat...for det mener jeg også har veldig mye å si. Men det var jo ikke det jeg ville frem til Ville vite om det var noen som hadde erfaring med disse medisinene? Barnet er på utprøving på Medikinet, men jeg ser jo at det er noen bivirkninger som ikke er bra (matlyst redusert, sover lite, tics...)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Har en fireåring som er godt utstyrt med adhd, og hun har blant annet testet medikinet (tror det var første medisinen hun testet). Det fungerte bra på henne, men hun har byttet over til concerta nå fordi det kommer i depottabletter som varer hele dagen. Det ble for mange opp- og nedturer når hun skulle ha medisiner tre ganger for dagen, og ut på ettermiddagen greide ikke medisinen å "ta henne inn igjen" når hun fikk siste dose - for effekten gikk nesten helt ut mellom dosene. Men når det er sagt; den effekten hun hadde når medisinen var i kroppen var helt optimal, det var som ei helt ny jente. Plutselig kunne hun fokusere... Og samme med concerta, men vi sliter fortsatt litt med doseringen fordi hun forbrenner så fort at tablettene ikke fungerer så lenge som de skal...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Hi igjen... nå gis det to ganger for dag.... Kan jo virke som en slik jevn dosering som depottablett er bedre.... Merker det på humøret her når den dabber av for å si det sånn Er det ikke mer bivirkninger med Concerta? ogRitalin?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Har en sønn som bruker equazym. Han begynte for en mnd tid siden, og foreløbig ser det ut til å gå veldig bra! Det var en tøff tilvenningspriode, da han hadde over 39 i feber i en hel uke. Dette var pga medisinene. Men det gav seg, og nå er han seg selv bare litt mer fokusert spiser "godt" gjør han og
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Har han bare brukt den eller har dere prøvd andre?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Han har bare brukt den. Han får 20mg om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Hvordan er det å feks kombinere medisin med Efalex?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Uten å stjele tråden din hi: Hvor gamle var barna deres når de ble utredet for adhd? Hilsen en adhd mamma - med en datter på 15 mnd som nå er henvist til ppt for utredning...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Oj var ikke det veldig tidlig?? Sønnen min var 6 når de begynte. Det tok vel litt over ett år å få diagnosen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 15 mnd??!! Det var tidlig syns jeg... Min ble henvist til PPT i 3 årsalderen, er 7 år nå og nylig utredet og tester ut medisin
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 ...og det gis vel heller ikke medisin til barn under 6 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå