Gå til innhold

Tar deres unger puppen uansett mett eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tendens til å bruke puppen som trøst hver gang junior gråter litt, og han tar jo puppen hver gang så jeg regner med han var sulten. Men kanskje han ikke er det alltid, men bare koser med puppen likevel? Er dette dumt av meg?

Hvordan vet jeg om han er sulten eller bare vil ha "pupp"? Det skjer veldig sjelden at han slipper puppen etter måltid også, sovner som regel med den i munnen, eller jeg må koble ham av, enten for å bytte pupp eller avlsutte måltidet. Og jeg tror faktisk han er mett da. Han legger på seg MYE...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hun sier aldri nei takk når jeg tilbyr, hehe, så begynte å amme henne ca hver tredje time, på kvelden spiser hun litt oftere har jeg merket av og til bare 2,5 eller 2 timer mellom. Merker at hun egentlig ikke er sulten hvis hun blir urolig ved puppen, slipper den og tar den slipper og tar, eller hvis hun ikke suger ivrig med en gang. Hvis du tror han bare koser så sjekk om du hører svelgelyder, koser han bare kan du jo venne ham til å koble av og gi annen kos i stedet eller smokk? :) Hun legger godt på seg her også så fant ut at jeg måtte regulere dette litt så prøver å følge klokka nå, men gir selvfølgelig mat hvis jeg merker tydelig at hun er sulten ellers også. Ellers er jo typiske sulttegn smatting, vending av hodet frem og tilbake. Du blir jo mer og mer kjent med babyen din etterhvert, har lest at tegn på trøtthet er at de gnir seg i øynene eller på øret, men alle er sikkert forskjellig. Det er oftest sult eller trøtthet som gjør at babyene skriker så er litt greit å prøve å tolke forskjellene på dette, men det er jammen ikke lett! ;) Lykke til!

Skrevet

Dette er ikke lett nei. Men dersom snuppa di går en del opp i vekt, så tyder det på at hun får (mer enn) nok mat. Og i så fall kan du prøve å kose/trøste ved å synge, bære, vugge i vuggen eller ha henne liggende i fanget og prate med henne i stedet. Om hun får pupp hele tiden så kommer du aldri til å få pause. Men om hun ikke roer seg uten brystet, så skal du jo ikke nekte henne. Men som de andre sier, om du kan få henne til å ta smokk, så kan det avlaste både deg, og hennes magesekk og tarmer (pga overhyppige måltider).

Min gutt hadde ekstremt suttebehov, og tok aldri smokk, og hylskrek om han ikke hang i puppen. Han la på seg 300 gram hver uke frem til han var godt over 3 mnd, og jeg fikk ALDRI pause, så det anbefales ikke :( Men her måtte jeg jo bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...