Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 dere har barn selv, og blir drittsur for at det kommer barn på døra. ja tenk det er BARN. De har det knall artig ikveld, kan ikke lukte sure mødre inni hvert hus, lys som er skrudd av ol...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Jo, barna bør og skal se og respektere der lysene er slått av! De små bør jo heller ikke gå uten følge, og den voksne som følger dem må veilede og hindre at ringer på dører som ikke skal ringes på.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er ikke sur, jeg sender ungene mine avgårde i heksekostymer fordi "alle andre" skal det, og jeg har gresskar og godteskål. Likevel ønsker jeg denne skikken langt pokkerivold! Den er uten røtter i vår kultur eller vår religion. Ingen har peiling på hva Halloween egentlig går ut på, enda mindre barna. En uting er det! Men vi ble ikke nedrent her, og alle ungene var veldig høflige, så det er selve innføringen av "feiringen" jeg ikke er enig i.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 ja,men det er jo ikke verdens undergang....kansje ikke alle barn vet dette??? de er jo optatt av å ha det morsomt. hadde selv slått av lyset,men var for jeg hadde glemt å kjøpe inn godterier,men de ringte på her, idet dem dro, forta jeg meg på butikken, 1 time senere var de tilbake . må få ha det gøy barna, hvor mange har ikke ringt på hver krinkel og krok som julebokk???
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Dette her med lysene er det ikke noe tradisjon på i vår gate. Alle hadde lysene på - uansett. Jeg gir fordi det gleder. Mens andre ikke kan dele. Tenk å ikke kunne gi en karamell til et nabobarn - skammelig!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 kan ikke utale meg om hvilke barn som vet og ikke vet hva halloween går ut på. selv om vi ikke er oppvokst med dette, er det en annen tid nå. halloween kommer for å bli lenge enten vi liker det eller ikke. La barna ha det morsomt, det jeg mener :-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Allehelgensaften og tenne lys for de døde - etter det jeg vet er det en del av de kristne tradisjonene. Hohoho - vi har mer enn den overhodetikkekommersiellejula her på berget:))) Hilsen en med barn i magen og godteskål i gangen
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Et tips til de som blir skikkelig forbanna på dette, flytt midt inni skauen! Har ikke sett et eneste utkledd barn på den tiden jeg har bodd her. Andre ting jeg kan dra frem er isbilen, bøssebærer, loddselgere osv kommer heller ikke *hurra*
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Kanskje ikke alle barn vet at avslått lys betyr at besøk er uønsket??? Jammen hallo!! Skal barna i det hele tatt gå tiggerrunde, så må de jo kunne reglene på forhånd! Såpass ansvarlige må vel foreldrene være, eller? Og som jeg sa: Barna bør ha følge!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er selv voksen og visste ikke om denne regelen med slukket lys. Stakar unger, bruk hodet da. De koser seg denne kvelden også er det så mange surmaga kjerringer som sitter og blir sure!!?? av det. Hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 På ett eller annet tidspunkt ble aller skikker/tradisjoner innført, også jul og påske og 17 mai. Bare fordi disse nå er passe inngrodd så er de nå ok. Slik blir også Halloween, hva er galt med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå