Gå til innhold

Skal starte blogg - HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg for å få lesere? Hva bør jeg skrive om/unngå å skrive om?

lager blogg hovedsaklig for å skrive om produkter jeg selger :) men kjedelig med en blogg som KUN handler om en ting, tnekte å ha litt personlig preg over den også...

Jeg vet heller ingenting om header, design osv. hehe. litt av et helvette jeg har begitt meg ut på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvordan slags produkter du selger. Tror jeg ville blitt litt forvirret over å komme inn på en blogg som egentlig handlet om f.eks. sminke og så plutselig står det om deg og datteren din (eks..)

Er det mer strikking eller slike hobbyprodukter tror jeg det hadde gått mer "greit" for det er jo hjemmelagd.

Du kunne jo evnt hatt 2 blogger? En om deg og ditt og en med produktene dine.

Har du VELDIG sterke meninger kan det jo være du får flere lesere enn om du er anonym/monoton.. Og så må du annonsere bloggen din, legge den ut overalt så flest mulig kommer over den. Ville ikke anbefalt det før du er kommet ordentlig i gang og har et par innlegg, så ikke folk stikker innom og det er ingenting å lese. Jo mer stoff en har å lese på, som også er interessant gir flere lesere.

Og det med header og design og sånn er ikke nødvendig med mindre det er VELDIG viktig å ha noe individuelt. Eller evnt bare begynt å blogge litt forsiktig og begitt deg ut på det "marerittet" etterhvert.

lykke til =)

Skrevet

Jeg selger hudpleie, helsekost og makeup - så ja, det "krasjer" nok litt med familielivet ifht blogg, men jeg tenker slik at om jeg kun skal skrive om det jeg selger blir det fort kjedelig. Dessuten er det en del av meg, barnet mitt betyr alt for meg men hudpleie er det jeg gjør og utdanner meg som, så helt på trynet vil det nok ikke bli. Hovedsaklig er jo bloggen for å skrive fakta om produkter, gi tips osv til lesere, men føler at hele bloggen vil få et litt mer menneskelig touch hvis jeg skriver litt om livet mitt ellers også :) Men jeg kommer IKKE til å dele "intime" detaljer, om hverken med eller barnet mitt, da jeg føler det blir for privat. dvs jeg kommer nok ikke til å skrive alt hva barnet mitt gjør, men kanskje jeg skriver at vi har vært på lekeplassen og kost oss, og kanskje en produktanmeldelse om et produkt som har vært til god hjelp den dagen eller daglig :) Hvis du skjønner...

Nå har jeg litt dårlig tid og jeg har ikke helt funnet ut av hvordan jeg skal gjøre dette enda, så det blir litt rotete forklaring! Beklager det, hehe. Innlegget her var mest ment for inspirasjon og meninger, slik at jeg vet hva folk vil ha og hva de vil lese - og din kommentar var veldig til hjelp! Takk for at du tok deg tid til å svare meg :)

HI

Skrevet

PS: Jeg r ute ette et personlig preg over bloggen - jeg vil ikke være en anonym selger, jeg vil at eventuelle lesere og kunder kan sette et ansikt på meg :) Føler det blir mer ærlig enn en 100% profesjonell blogg, som fort blir kjedelig :)

Skrevet

Bilder har mye å si i en blogg. Skriv om produktene, hva det gjør godt for, hvilke gode erfaringer dine tidligere kunder har hatt etc. Prøv produktene på deg selv og ta bilder. Ikke reklamer for mye ("kjøp disse så blir du like vakker som jennifer lopez" osv). Legg link til bloggen her, for jeg vil gjerne titte innom når den er ferdig:-)

P.s si også hva du mener om produktene, og hvilke hudtyper de passer for. Prøv å skaff deg mange lesere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...