Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Har egentlig alltid lagt merke til at enkelte unger lukter "rart", helt fra jeg var unge selv og hadde besøk av andre barn. Datteren min har et par venninner som har en lukt som gjerne sitter i huset en time eller to etter de har dratt, lukter ikke stygt, bare annerledes. Vet ikke om det er vaskemiddel/skyllemiddel, eller om det bare er kroppslukt..? Noen andre som har kjent det samme?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Urrkkk, faren til sønnen min lukter vondt. Skikkelig vondt, selv om han har på seg parfyme. Og når guttungen har vært på samvær kommer han tilbake og lukter like jævlig. Men ja, jeg har merket det samme. Men ofte lukter de likt som foreldrene sine, da.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Har kjent av noen Spesielt et barn som var mye hos oss når jeg ble gravid med nr. 2. Jeg takla ikke lukta. Kasta faktisk opp hver gang hun kom for nærmt! var helt grusomt! Stakkars søte lille jenta ville sitte på fanget mitt, men det gikk bare ikke Lurer på hvorfor det er sånn!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jaaaaa! Og jeg har hatt flere innlegg om dette, sist i går. Om barn og svettelukt. Flere barn rett og slett stinker. Det er jo fordi foreldrene ikke bader dem ofte nok. Barnehagebarn blir ofte skitne og bades ofte. Men ved skolealder hvor barn ikke hopper i sølen, så er det nesten som foreldre glemmer at barn i denne alderen får sterk kroppslukt. Må si at jeg legger hygiene høyt, og bader guttene mine 3 ganger i uken - minst!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Ja jeg vet! Jeg føler de lukter "gammelt", altså ikke nyvasket om dere forstår. Ekkelt! Føler kanskje noen er litt sløve med hygienen,....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Føler ikke at det er svettelukt eller manglende bad som gjør det, det lukter bare "fremmed"... Lurer litt på om vi er programmert til å kjenne igjen lukten av vårt eget avkom, og ikke like lukten av andre?.. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Og alikevel har du et barn med ham??.. Kjente du ikke lukta da dere laget ungen.. ? HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Det tror jeg! Jeg eeeeelska babylukta på ungene mine, sniffa og snusa på de hele tiden de første mnd, men andre sine babyer lukter liksom bare litt rart? Og større unger også! De lukter jo ikke like godt som våre egne:) Det er jo også sånn med dyr!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Den lukten jeg har vansklig med å takle, på mennesker, er parfyme. Det er ikke ofte det er plagsomt på barn. De lukter litt ulikt, men veldig sjeldent vondt. Voksne parfymebrukere derimotplager meg intenst. Svette, hest eller dårlig ånde har jeg ingenting imot. Hvilke lukter vi liker og hvilke vi misliker varierer nok mye.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg synes den "våt-tørr-våt-tørr" lukta på mennesker er grusom. Nesten som våt hund bare verre..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 21:32 her. Jeg var full som en dupp og husker vel heller lite fra den natta, kan du si. One-night-stand-baby ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg syns mange unger lukter fis og hvetemage.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Det kan være feks at disse barna spiser ting som dere ikke spiser.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Jepp - jeg er VELDIG sensitiv ovenfor slikt. Besteveninna mi har en utrolig spesiell lukt i huset som jeg ikke kan fordra - vet ikke hva den kommer av, men alt lukter slik. Spesielt sønnen. Hva det er aner jeg ikke. Kansje noen syns det samme om meg, men vi har i hvertfall fått skryt for at vår sønn lukter godt hehe... De spør om vi bruker et spesielt skyllemiddel/shampoo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå