Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Skal jeg vaske dette før jeg lar baby bruke det som soveskinn..? Det har jo ligget åpnet i butikk.. Takk for evnt. svar!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg ville banket det og luftet det godt. Men hva som er det riktige vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Regner med at det er sammet ype som IKEA sitt, og de skal ikke brukes til baby. Er kjemisk behandlet eller noe. Dessuten anbefales det korthåret lammeskinn dersom barnet skal sove på skinn. Er forbundet med en noe høyere krybbedødrisiko, men ikke stor nok til at det frarådes i Norge.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har lest et sted at lammeskinn ifra IKEA,KID osv ikke burde brukes til å la barna sove på da de er ment som dekor skinn, og er tilsatt kjemikalier farlige for barn. Itillegg er lammeskinn ifra barnebutikker tilsatt bl.a lanolin, som er et selvrensende stoff. Hadde kanskje brukt KID lammeskinn i vogna, under vognpose, men ikke rett i sengen til barnet... btw, legge ved en link om langhåret lammeskinn og barn; http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Uffeda.. Får bruke det som leketeppe i stue og i vogna da. Takk for svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå