Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Begynte på lørdag med ganske kraftige brystsmerter og hodepine, litt småfeber og tungt for å puste spesiellt ved anstrengelser. Søndag samme tilstand, noe forverret ved pusten. I dag er formen ca. det samme, kanskje noe mindre brystsmerter, men nå har jeg begynt å hoste, og det stikker noe inn i granskauen i brystet på venstre side. Går jeg opp trappen får jeg nesten ikke puste, og må pese for å hente meg inn igjen. Ingen feber, bare litt småvarm. Ellers er formen grei.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, for da høres det ut som du har lungebetennelse og trenger antibiotika:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, fastlegen. Hadde ikke orket eller giddet å dra til legevakten. Kan være noe som går, men kan jo og være noe annet, greit å få sjekket det opp.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Ja dra til lege og få tatt et lite stikk i fingeren. Høres ut som lungebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Men, jeg har jo ikke feber. Er vel ikke lungebetennelse da? HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Jo, det kan det være. Få dem til å teste for Mycoplasma-bakterier. Litt atypisk lungebetennelse, ligner på det du beskriver. Ikke farli, men plagsom! Vanlig antibiotika funker ikke, men det vet legen og vil i så fall gi deh erytromysin/ Abboticin. Samme medisinen, forskjellig navn. Mem sjekk med legen først!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Jepp, det hadde jeg gjort. Husk at legen er på jobb, han tjener fett på at du som er syk kommer for å få en legesjekk. Skjønner ikke hvorfor folk har så høy terskel for å kontakte lege.....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 hadde ventet noen dager så lenge det bare er ved anstrengelser du sliter med pusten og smertene er moderate..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Dårlig råd, 21.17. Er det lungebetennelse, noe som jeg er 90 % sikker på at det er, (for jeg har hatt det et par ganger selv), er det greit å ta antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Ja vent for all del til det setter seg skikkelig. Been there done that, og det anbefales ikke. Slet skikkelig med å bli hvit det, måtte på flere kurer og brukte lang tid på å komme meg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Ja. Tanta mi hadde det sånn, og hun hadde blodpropp i lungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå