Gå til innhold

Hadde dere opøkt lege, hvis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på lørdag med ganske kraftige brystsmerter og hodepine, litt småfeber og tungt for å puste spesiellt ved anstrengelser.

Søndag samme tilstand, noe forverret ved pusten.

I dag er formen ca. det samme, kanskje noe mindre brystsmerter, men nå har jeg begynt å hoste, og det stikker noe inn i granskauen i brystet på venstre side. Går jeg opp trappen får jeg nesten ikke puste, og må pese for å hente meg inn igjen.

Ingen feber, bare litt småvarm. Ellers er formen grei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for da høres det ut som du har lungebetennelse og trenger antibiotika:)

Skrevet

Ja, fastlegen. Hadde ikke orket eller giddet å dra til legevakten. Kan være noe som går, men kan jo og være noe annet, greit å få sjekket det opp.

Skrevet

Ja dra til lege og få tatt et lite stikk i fingeren.

Høres ut som lungebetennelse.

Skrevet

Men, jeg har jo ikke feber. Er vel ikke lungebetennelse da?

HI

Skrevet

Jo, det kan det være. Få dem til å teste for Mycoplasma-bakterier. Litt atypisk lungebetennelse, ligner på det du beskriver. Ikke farli, men plagsom! Vanlig antibiotika funker ikke, men det vet legen og vil i så fall gi deh erytromysin/ Abboticin. Samme medisinen, forskjellig navn. Mem sjekk med legen først!

Skrevet

Jepp, det hadde jeg gjort. Husk at legen er på jobb, han tjener fett på at du som er syk kommer for å få en legesjekk. Skjønner ikke hvorfor folk har så høy terskel for å kontakte lege.....

Skrevet

hadde ventet noen dager så lenge det bare er ved anstrengelser du sliter med pusten og smertene er moderate..

Skrevet

Dårlig råd, 21.17. Er det lungebetennelse, noe som jeg er 90 % sikker på at det er, (for jeg har hatt det et par ganger selv), er det greit å ta antibiotika.

Skrevet

Ja vent for all del til det setter seg skikkelig.

Been there done that, og det anbefales ikke.

Slet skikkelig med å bli hvit det, måtte på flere kurer og brukte lang tid på å komme meg.

Skrevet

Ja. Tanta mi hadde det sånn, og hun hadde blodpropp i lungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...