Gå til innhold

Kompliment?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har slanket meg en god del og er faktisk nå gått fra å vøre litt overvektig til slank.

Jeg er faktisk for første gang i livet (midten av 30 årene) ganske fornøyd med kroppen min.

Vel jeg besøkte familien min i helgen og de har jeg ikke sett på noen år pga jeg har ikke orket, det er alltid tull når jeg er der.

I allefall dro jeg dit og fikk da høre at jeg er sååå tynn og jeg må legge på meg (gjentatt flere ganger av de samme personene i løpet av noen timer)

I tillegg til at jeg fryser fordi jeg er så tynn (at jeg er forkjølet og satt midt i trekket fra en åpen dør spilte ingen rolle) og jeg ser så blek ut.

jeg ble såret over disse kommentarene men da jeg snakket med min far om dette, fikk jeg beskjed om at jeg var fryktelig nærtagende, det var ment som komplimenter.

Så jeg lurer fælt på om det virkelig er normalt å gå rundt til folk å si, hei du er altfor tynn, du må legge på deg og dette er noe positivt, altså et kompliment?

For meg var disse kommentarene kun sårende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterfødselen raste jeg ned i vekt og var tynnere enn jeg har vært noen gang (har alltid lagt på 58-60 kg, noe som er litt for mye for meg, men ikke alt for mye)... Jeg var nede i ihvertfall 55 og de få kg'ene har mye å si på min kropp... Jeg fikk høre konstant at buksene slang rundt med og jeg var aaaltfor tynn, det var ikke pent lengre osv... KONSTANT!!! Det førte til at jeg tok det til meg og hørte på dem. Nå er jeg oppe i over 60 og altfor kjukk :( Skulle ønske jeg ikke tok det til meg - jeg var endelig fornøyd med kroppen min også spiste jeg meg kjukk igjen fordi ANDRE SYNES JEG VAR FOR TYNN, bare fordi de ikke var vandt med meg som tynn! Jeg var slank og fin, NÅ er jeg kjukk.... og ikke motivert til å gå ned, spesielt ikke om jeg skal få det banket inn på nytt hvor fæl jeg er osm tynn...

Drit i kommentarene, er du fornøyd, så fortsett med det :) det viktigste er at du er fornøyd med deg selv! Jeg er sikker på at du er kjempefin :)

Skrevet

Hadde jeg fått slike kommentarer servert, så hadde jeg virkelig bedt vedkommende om å klappe igjen med mindre h*n hadde noe fint å si!

Skjønner godt at du ble såret. Det er liksom så greit å kommentere (negativt) når noen er slanke, for da er det jo kompliment. Men om du kommenterer det til noen som har litt ekstra så er det stygt å si.

Nesten gang du treffer på dette menneske, så må du fortelle h*n at det ikke er ok å kommentere kroppen din med mindre man har noe positivt å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...