Gå til innhold

Krybbedød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dramatisk overskrift, men dette er noe jeg tenker masse på.. Jeg har fått en brukt vugge hos en venninne, med en brukt madrass. Jeg klarer ikke finne skumgummimadrass til den, har vært på Jysk og alle barnebutikker, ingen som har. Jysk var fri for sånne madrasser man kutter til selv, og andre madrasser er så tykk, og det har jeg hørt ikke er bra for en nyfødt baby.

Tror dere jeg kan bruke den brukte madrassen om jeg lufter den i en måned først? Og deretter legger over en madrassbeskytter, ett tisselaken og ett vanlig laken, og ett lammeskinn over der igjen? Da skal det jo godt gjøres at puss og støv fra madrassen skal nå baby`s lunger..

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket andre jysk butikker og andre steder de kan selge deg det. Det kommer nok til å gå bra om du bruker den gamle madrassen og :)

Skrevet

Hei! Jeg har samme problemet. Jeg har kjøpt drykid ammemadrass, den er liten, og myk, så den kan formes etter krybben. Skal bruke den, med lammeskinn oppi. Ville heller brukt ett stort laken i bunn, fremfor brukt madrass.

Skrevet

På ullkorga.no får du madrass etter dine mål. Jeg for min del, ville ikke latt baby ligge på plastforet underlag..

Gjest sandyBay1
Skrevet

Oii. takk for hjelpen :) Er nemlig ute dette selv, til min nyinnkjøpte vogge.

Skrevet

Her i byen finnes det et sted som man kan få skjært opp skumgummimadrass etter de mål man ønsker. Greit å la ny skumgummi lufte en måneds tid før bruk. Kanskje det finnes noe slikt der dere bor?

Skrevet

Takk for svar! =)

Her jeg bor er det bare en Jyskbutikk (bor langt oppi finnmark), og vet ikke om andre som skjærer til enn de.. Kan jo sjekke med Bohus eller Møbelring da.

Hvordan lufte ny skumgummi? Henge ute eller bare ligge åpnet inne en skjermet plass?

Ett stort laken i bunn blir vel i overkant mykt.. Det kan vel en baby synke ned i, det er vel ikke ønskelig..?

Skrevet

Mener brettet stort laken under drykid madrassen da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...